دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



وزیر ورزش و جوانان گفت: وضعیت اقتصادی دولت مناسب نیست در نتیجه پرداخت وام ازدواج تا بهبود وضعیت اقتصادی احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

محمود گودرزی در مراسم افطاری وزارت ورزش و جوانان با خبرنگاران که شب گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران حوزه جوانان، افزود: از سال ۹۱ و با سنگین شدن تحریم‌ها وضعیت نابسامان اقتصادی آغاز و به مرور تشدید شد.وی درباره امکان پرداخت وام ازدواج از طریق معوقات وصولی نیز اظهار کرد: آنقدر مشکلات عمیق و اساسی است که معوقات اصولی شامل موارد دیگری غیر از وام ازدواج می‌شود.

گودرزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد تشکیل شورای راهبردی جوانان در وزارت ورزش و جوانان و تصمیم آن درباره تفکیک حوزه جوانان از ورزش گفت: این شورا در حال آسیب‌شناسی این موضوع است و اگر تصمیم آن بر مبنای تداوم روند موجود باشد همین کار را انجام می‌دهیم و اگر تصمیم نهایی مبنی بر تفکیک باشد باید لایحه‌ای در این زمینه آماده و تقدیم مجلس کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد بیشتر اعضای شورای راهبردی جوانان بر تفکیک حوزه جوانان و ورزش است. ادغام دو حوزه ورزش و جوانان، میمون نبوده است چون مسائل جوانان با ورزش تفاوت‌های زیادی دارد.وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تا سه جلسه آینده شورای راهبردی درباره تفکیک یا عدم تفکیک حوزه جوانان از ورزش به نتیجه می‌رسد، اظهارکرد: البته من با برخی از نمایندگان مجلس که صحبت کردم آن‌ها نیز معتقدند که ادغام این دو حوزه کار درستی نبوده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد ادغام حوزه‌های جوانان و ورزش با مطالعات قبلی و بررسی‌های علمی انجام نشده و بر مبنای رفتار سیاسی بوده است، چرا که اگر مطالعات لازم انجام شده بود به احتمال زیاد این دو حوزه با یکدیگر ادغام نمی‌شدند.گودرزی تاکید کرد: نباید همان شتابزدگی و بی‌مطالعگی را در تفکیک این دو حوزه باز هم شاهد باشیم. بنابراین جمعی از افراد صاحبنظر را در قالب شورای راهبردی جوانان گردهم آورده‌ایم تا با تجمیع نظرات آن‌ها در این زمینه به نتیجه برسیم.

وی در ادامه اظهارکرد: هر سه قوه باید در حوزه جوانان درگیر باشند، اما عملیات اساسی آن مربوط به حوزه قوه مجریه است. ممکن است در صورت تفکیک سازمانی به سبک سازمان ملی جوانان شکل بگیرد یا حوزه جوانان با تقویت جایگاه در وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد و معاون وزیر در حوزه جوانان به قائم مقام وزیر در امور جوانان تبدیل شود و در صورت تفکیک نشدن این دو حوزه درصدد ارتقای جایگاه حوزه جوانان در وزارتخانه هستم.گودرزی در پایان اظهار کرد: موضوع جوانان به دو بخش صنفی و فرهنگی تقسیم می‌شود که هریک از این دو حوزه بسیار مفصل است.

شادی در ۳ - مرد - ۱۳۹۳

پاسخ دادن