دانشنامه ناریا
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



بسیاری از مدیران سایت ها ایمیل هایی را به صورت انبوه به عنوان خبرنامه، تبلیغات و … برای کاربران سایت خود ارسال می کنند و بزرگترین مشکلی که در خیلی از موارد ایجاد می شود، اسپم شدن ایمیل ها است.در این مقاله، راهکارهایی جهت جلوگیری از تشخیص ایمیل های ارسالی از جانب شما به شکل اسپم بیان می شود. مدیران سایت هایی که ایمیل هایی را برای کاربران خود ارسال می کنند، به نکات زیر توجه داشته باشند.

برخی از برنامه هایی که به منظور تشخیص اسپم به کار می روند، با آنالیز کردن کلمات و به طور کلی محتویات ایمیل عمل می کنند. برخی از کلماتی که این قبیل برنامه ها به آنها حساس اند شامل مباحثی همچون Free، Crack و … هستند. پس باید تا حد امکان از استفاده از این کلمات در ایمیل ارسالی، اجتناب کنید.

نکته ی دیگری که باید در ایمیل های ارسالی به آن توجه کرد، نوع قالب و استیل ایمیل ارسالی است. همیشه برای ایمیل هایتان طرح ساده و در عین حال حرفه ای رو در نظر داشته باشید. استفاده ی بیش از حد از رنگ های متنوع، فونت ها گوناگون، اندازه های مختلف و تصاویر زیاد در ایمیل، شانس به اسپم در آمدن ایمیل را تا حد زیادی افزایش می دهد.

قالب ایمیل های ساده رو همیشه در نظر داشته باشید و حداکثر از دو یا سه نوع مختلف فونت و سایز استفاده کنید. استفاده از فونت های با اندازه ی بزرگ، تصاویر زیاد و ایمیل های چند کلمه ای نیز از عوامل مهم در تشخیص ایمیل شما به شکل اسپم هستند. ایجاد قالب به شکل استاندارد CSS نیز که باعث کاهش تگ های نوشتاری می شود، تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت ایمیل ارسالی خواهد داشت. همیشه سعی کنید که از قالب یکسانی برای ارسال ایمیل برای کاربران خود استفاده کنید. در این صورت، کاربران به سرعت ایمیل ارسالی را تشخیص خواهند داد.
مورد بسیار مهم دیگر، ارسال لینک تایید برای کاربری است که درخواست دریافت ایمیل از جانب سایت شما را دارد. اهمیت این موضوع از اینجا مشخص خواهد شد که اگر فردی در هنگام درخواست عضویت، ایمیل فرد دیگری را وارد کند و ایمیل های ارسالی برای فرد دیگری ارسال شود، از آنجا که وی درخواست عضویتی را مطرح نکرده، گمان خواهد کرد که ایمیل ارسالی از جانب شما، اسپم است و ممکن است آن را به صورت اسپم گزارش کند!

نکته ی مهم دیگر، دادن امکان عدم عضویت (unsubscribe link) به کاربری است که برای دریافت ایمیل در سایت شما عضو شده است. رعایت این نکته، در برخی کشورها همانند آمریکا و انگلیس، یک قانون است و فرستنده ایمیل باید حتما آن را انجام دهد. در غیر اینصورت، ایمیل ارسالی به عنوان اسپم در نظر گرفته خواهد شد.

نمایش اطلاعاتی که گیرنده ی ایمیل از طریق آن قادر به تماس با شما باشد نیز از نکات مهم دیگری است که حتما باید رعایت شود. یکی از متونی که می توان بدین منظور استفاده کرد، به شرح زیر است:
This email has been sent to you by Your Name
If you don’t want to receive these special offers, you can unsubscribe at any time.

در متن فوق، به جای عبارت Your Name، نام سایت شما (یا عنوان مرتبط) به صورت لینکی که معمولا نمایانگر آدرس ایمیل شما یا لینکی به صفحه ای در سایت شماست قرار می گیرد. عبارت unsubscribe نیز لینکی است که کاربر را قادر می سازد از طریق آن، درخواست لغو عضویت در خبرنامه را ارائه دهد.

در قوانینی که در آمریکا و انگلیس برای نامه های ارسالی وجود دارد، ذکر شماره تلفن، فاکس و آدرس تماس نیز جز موارد ضد اسپم محسوب می شوند.

در پایان، آخرین کاری که باید برای مطمئن شدن از سازگاری ایمیل ارسالی با قوانین ضد اسپم انجام دهید، تست ایمیل ارسالی است. بسیار ساده! اکانتی در www.gmail.com Yahoo! و یا Sign In ایجاد کرده و ایمیل را به هر یک از اکانت های خود در این سایت ها بفرستید.

در صورتی که ایمیل ارسالی در پوشه ی Bulk، Spam و یا Junk قرار گرفت، متوجه خواهید شد که قوانین ضد اسپم را در ایمیل ارسالی خود رعایت نکرده اید و باید بیشتر بر روی آن کار کنید.

شادی در ۹ - مرد - ۱۳۹۰

یک دیدگاه تاکنون

  1. اميد گفت:

    مطلب مفیدی بود

    تشکر

پاسخ دادن