دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



 طرز تهیه لازانیا با سویا

مواد لازم برای لازانیا با سویا :

کره ۵۰ گرم
 نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم
 سویای ریز  ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
 رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
کنسرو قارچ خردکرده ۱ قوطی (یا قارچ تازه نیم کیلوگرم)
سس سفید حدود ۴۰۰ میلی لیتر
روغن به میزان لازم
فلفل دلمه ای ریز خرد کرده  ۲ عدد
لازانیا ۱۶ ورق
پنیر موزارلای رنده کرده ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم

 

طرز تهیه لازانیا با سویا :

کره را در تابه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب شود. بعد نمک، فلفل و آویشن را به مدت یک دقیقه در کره تفت دهید. سپس سویا را به آن بیفزائید و کمی تفت دهید. آن گاه رب گوجه فرنگی و قارچ را به آن افزوده و تفت دهید. حالا نصف سس سفید و فلفل دلمه ای را اضافه کنید. اکنون مواد را روی حرارت قرار دهید تا کاملاً جا بیفتد. به این ترتیب سس لازانیا آماده است.

 

اینک در قابلمه مناسبی آب بریزید و روی اجاق قرار دهید. بعد نمک و روغن را به آن بیفزائید و صبر کنید تا به جوش آید. حالا ورقه های لازانیا را در آن بپزید تا کمی نرم شود ولی له نشود. سپس آن را در آبکش بریزید. اینک پارچه تمیزی روی میز پهن کنید و ورقه های لازانیا را یکی یکی روی پارچه قرار دهید تا آب آن را بگیرد و به هم نچسبد.

 

اکنون ته ظرف نسوزی را چرب کنید و مقداری از سس سفید کف ظرف بریزید و روی آن ورقه لازانیا بگذارید. آن گاه مقداری از سس لازانیا و بعد کمی پنیر رنده کرده روی آن بریزید. حالا یک ردیف دیگر لازانیا روی آن قرار دهید و روی آن پنیر بریزید، این کار را مرتب تکرار کنید تا مواد تمام شود و لایه آخر ورقه لازانیا قرار بگیرد.

 

در پایان روی مواد باقیمانده سس سفید را بریزید و بر روی آن پنیر رنده کرده بپاشید و در فر (تاون) گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که روی آن کمی طلائی رنگ شود قرار دهید. حالا لازانیا برای پذیرائی آماده است.

شادی در ۸ - شهر - ۱۳۹۶

پاسخ دادن