دانشنامه ناریا
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



hhs1959

آزمایش خون،بهترین روش برای تعیین شانس موفقیت در ترک سیگار
تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، انجام آزمایش خون می‌تواند بهترین روش ترک سیگار برای هر فرد را مشخص کند. حدود ۶۰ درصد افراد در هفته نخست ترک مجددا به سیگار کشیدن روی می‌آورند.
به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا، اندازه‌گیری سرعت تجزیه نیکوتین در بدن می‌تواند شانس موفقیت ترک سیگار را مشخص کرده و بهترین روش ترک را به فرد سیگاری پیشنهاد کند.سرعت تجزیه نیکوتین در بدن هر فرد متفاوت است و افرادی که نیکوتین بسرعت در بدن آنها تجزیه می‌شود، به سختی قادر به ترک سیگار هستند.

 

در این پژوهش ۱۲۴۰ فرد سیگاری در برنامه‌های مختلف ترک سیگار مورد بررسی قرار گرفتند؛ آزمایش خونی برای تعیین سرعت تجزیه نیکوتین در خون از افراد سیگاری انجام شد.
این افراد سیگاری از روش‌های ترک شامل چسب نیکوتین یا داروی ترک سیگار وارنسیلین استفاده می‌کردند؛ وارنسیلین فاقد نیکوتین است که در برخی موارد با عوارض جانبی مانند افسردگی و خطر خودکشی همراه است.
نتایج بدست آمده نشان داد، افرادی که نیکوتین در بدن آنها با سرعت عادی تجزیه می‌شود و درعین حال از داروی وارنسیلین استفاده کرده بودند، شانس بهتری برای ترک سیگار – در مقایسه با استفاده‌کنندگان از چسب نیکوتین – داشتند.
سرعت کندتر تجزیه نیکوتین نیز با نتیجه مشابهی همراه است؛ اما افرادی که سرعت تجزیه نیکوتین در خون آنها بسیار بالا است، از شانس بسیار کمتری برای ترک سیگار با استفاده از روش‌های مختلف برخوردار هستند.

منبع : isna.ir

شادی در ۱۱ - اسف - ۱۳۹۳

پاسخ دادن