دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



لازم به ذکر است این ترفند بر روی گوشیهایی که زبان عربی رو ساپورت می کنن , سازگار می باشد.اولین کار مهمی که باید انجام داد اینه که چهار کلمه که با حروف گ چ پ ژ ، شروع می شوند را به طریقی وارد گوشی کرد
( اگه این کار رو با یک گوشی دیگه که این حروف رو ساپورت می کنه انجام بدید خیلی کار شما رو راحت تر می کنه . مثل نوشتن این کلمه در گوشی دیگر و ارسال آنها به گوشی شما بوسیله پیامک)

بعد از اینکه این کلمه ها رو مثل :پا ، ژاله ، چین ، گل – به گوشی خودتون انتقال دادید آن ها را با کلید مداد ، copy کرده و در notepad ، paste کنید .
در مرحله بعدی یکی از کلمه ها مثل گل ، رو از notepad کپی کرده و به قسمت پیامک می رویم .
در قسمت نوشتاری پیامک ، زبان عربی را انتخاب کرده . و سپس از آن قسمت دیکشنری رو فعال می کنیم ( Predictive text on )رو On می کنیم ( این کار را می شود با کلید مداد نیز انجام داد ) سپس کلید مداد رو یک بار دیگه می زنیم و اولین گزینه یعنی Predictive text رو که انتخاب کنیم سمت راست آن یک منوی ظاهر می شود که insert word رو انتخاب می کنیم . در این مرحله کلمه گل را که از notepad کپی کرده ایم در این قسمت paste می کنیم و ok را میزنیم ( برای paste کردن از گرفتن چند ثانیه کلید مداد و بعد از آن ظاهر شدن کلمه paste و زدن کلید مربوط به paste استفاده می کنیم .
در بیشتر گوشیهای جدید می توان به جای مداد از کلید # استفاده کرد.

خوب ، سه کلمه دیگر را به همین طریق وارد دیکشنری می کنیم ( ساده است ) خوبی این روش این مورد می باشد که که از این مرحله به قبل فقط یک بار برای همیشه انجام می شود و در مواقع دیگر لازم نیست .
( حتی بعد از خاموش و روشن کردن گوشی هم لازم نیست یک بار دیگر این مراحل را تکرار کرد)
مراحل بعد : وقتی چهار کلمه را به همان روش ذکر شده وارد کردید ، می رسیم به نوشتن پیامکهای شامل حروف فارسی .
هنگام وارد شدن به محیط نوشتاری پیامک ، اگر بخواهیم که مثلا از حرف گ در نوشته خود استفاده کنیم . برای این کار اول دیکشنری را فعال می کنیم که برای بیشتر گوشی ها برای فعال کردن سریع این گزینه از کلید # استفاده می کنیم (
وقتی که دیکشنری رو فعال کردیم ، برای استفاده از حرف گ یک بار عدد شماره ۸ را می زنیم و بلافاصله چند بار پشت سر هم کلید * را فشار می دهیم . سپس به حرف گ می رسیم .
هنگامی که حرف گ نوشته شد ، دیگر به کلید * دست نمی زنیم . خوب این از حرف گ .
برای ادامه نوشتن دیکشنری را غیر فعال می کنیم و به نوشتن خود ادامه می دهیم . همین طور برای نوشتن حروف دیگر :

برای نوشتن حرف گ : زدن عدد ۸ و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *
برای نوشتن حرف چ : زدن عدد۶ و بلافاصله بعد از آن چهار بار زدن کلید *
برای نوشتن حرف پ : زدن عدد ۲ و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *
برای نوشتن حرف ژ : زدن عدد ۵ و بلافاصله بعد از آن پنج بار زدن کلید *

شادی در ۱۸ - مرد - ۱۳۹۰

پاسخ دادن