دانشنامه ناریا
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



۱-معمولا وقتی یک ویندوز کند میشود که نرم افزارهای نصب شده روی ان زیاد باشند.سعی کنید فقط نرم افزارهای مورد نیاز خود را روی ویندوز نصب کنید و درایو ویندوز را از فایلهای بیهوده پر نکنید.
۲-defragmanter‌ابزاری است که فایلهای متفرق شده ویندوز را جمع و جور میکند و این باعث بالا رفتن سرعت ویندوز شما خواهد شد.برای این که از این ابزار استفاده کنید داخل My Computer شده و روی یکی از درایوهای هارد خود راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.و در تب Tools‌ روی Defragment Now‌ کلیک کنید.
۳-معمولا برنامه هایی که نصب میکنید یا برنامه هایی که از قبل هستند هنگام بالا امدن ویندوز به طور اتوماتیک اجرا میشوند.برای این که نرم افزارهایی را که نمیخواهید لود شدن انها سرعت ویندوز شما را بگیرند را از حالت اجرای اتوماتیک در بیاورید.از منوی استارت گزینه Run را انتخاب کنید و سپس در ان تایپ کنید msconfig. حال روی تب Startup کلیک کنید.و برنامه هایی که به انها نیازی ندارید را از حالت اجرای اتوماتیک خارج کنید.مثلا msmsgs برنامه ویندوز مسنجر را باز میکند که احتمالا شما از ان استفاده نمیکنید.
۴-ویندوزهای فارسی شده معمولا از سرعت پایینی برخوردارند.پیشنهاد ما این است که هارد درایو خود را طوری پارتیشن بندی کنید که دو ویندوز بریزید.یکی برای کارهای فارسی و یکی برای دیگر کارهایتان.
۵-اگر درایوهای سیستم شما FAT‌یا FAT32‌ باشند.پیشنهاد میدهیم که انها را به NTFS‌ تبدیل کنید.
۶-اینترنت تاثیر کاملا اشکار و مستقیمی بر پایین اوردن سرعت ویندوز دارد.من خودم شخصا دو ویندوز XP‌نصب دارم که از یکی برای کارهای دیگرم و از یکی فقط برای اینترنت استفاده میکنم.
۷-دقت کنید که هر چه ایکونهای دسکتاپ ویندوز شما بیشتر باشند در پایین اوردن سرعت ویندوز پایین تر می اید.ایکونهایی که لازم ندارید را از دسکتاپ حذف کنید.میتوانید انها را در استارت منو یا نوار تسکبار خود قرار دهید.منوی استارت ویندوز XP امکان عالی برای قرار دادن ایکونهای میانبر نرم افزارهای ضروری شما را در اختیارتان قرار میدهد.
۸-روی My Computer‌راست کلیک کنید و گزینه Properties‌را انتخاب کنید.در تب Advanced در قسمت Performance روی دکمه Settings کلیک کنید.در اینجا میتوانید با غیر فعال کردن افکتها در قسمت Visual Effects میتوانید سرعت خورد را بالاتر ببرید.اگر در بالا قسمت Adjust for best performance را انتخاب کنید تمام افکتها را غیر فعال میکنید و سرعت شما به صورت محسوسی بالا میرود.

https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/07/wintar1.jpg

شادی در ۱۵ - تیر - ۱۳۹۰

پاسخ دادن