دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



اپیلاسیون بدون درد با چند نکته ساده!!

اپیلاسیون یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد در خانم هاست. این نکته‌ها را بخوانید شاید در سریع‌تر و بهتر انجام دادن اپیلاسیون موهای زائد به شما کمک کند.
نکته هایی مهم که قبل از اپیلاسیون موهای زائد باید بدانید
_ برخی خانم‌ها تصور می‌کنند هر چه موهای هر نقطه از بدنشان بلندتر باشد، هنگام اپیلاسیون تمیزتر می‌شود و به اصطلاح از ریشه راحت‌تر درمی‌آید اما این باور اشتباه است. موهایتان را در کوتاه‌ترین حالت اپیلاسیون کنید چون این کار یک مزیت بزرگ دارد؛ کمتر دردتان می‌گیرد!

 

_ روش مناسب خودتان را برای از بین بردن موها انتخاب کنید. برخی افراد تصور می‌کنند حتما با اپیلاسیون‌های خانگی می‌توانند تمیزتر و سریع‌تر این کار را انجام دهند و عده‌ای دیگر به کار آرایشگرها اعتقاد دارند. هر روشی را انتخاب می‌کنید، همان را ادامه دهید.

_ بعد از اپیلاسیون، برای شستشوی قسمت‌هایی که موهایش را کنده‌اید، از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب داغ برای این کار مناسب نیست. پوست در این زمان حساس است و آب خیلی گرم آن را بیشتر تحریک می‌کند.

_ بیشتر افراد تصور می‌کنند باید بعد از از بین بردن موهایشان حمام کنند اما اگر قبل از اپیلاسیون یک دوش کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای بگیرید، مفیدتر است چون چربی‌ای که روی پوستتان است، از بین می‌رود و موها راحت‌تر کنده می‌شود.

_ اگر این کار را در خانه انجام می‌دهید، ۲ نکته را فراموش نکنید؛ مکانی آرام و البته کاملا تمیز برای این کار انتخاب کنید و هنگام اپیلاسیون پوست را با دست دیگر بکشید.

_ مرطوب‌کننده‌ها مثل یک مرهم عمل می‌کنند. لایه شاخی پوست یا اپیدرم پوست بعد از اپیلاسیون حساس است و مرطوب‌کننده‌ها باعث کم شدن این التهاب می‌شوند.

_ سعی کنید حتما حوله و وسایل اپیلاسیون را قبل از مصرف ضدعفونی کنید تا دچار بیماری پوستی نشوید.

_ خیلی از آرایشگرها بعد از اپیلاسیون، استفاده از تسکین‌دهنده‌های پوست را به شما پیشنهاد می‌دهند که اتفاقا برای پوست مناسب است اما اگر پوست حساسی دارید، ممکن‌است به برخی از این مواد واکنش نشان دهید بنابراین حتما از قبل بپرسید این مواد مناسب پوست‌های حساس هم است یا نه.

شادی در ۱۰ - بهم - ۱۳۹۴

پاسخ دادن