دانشنامه ناریا
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



مایکروسافت ۲۶ اکتبر ویندوز ۸ را به همراه سرفیس معرفی کرد و اکنون مشغول عرضه نسخه ۸٫۱ ویندوز است. این ویندوز با نام blue مشهور شده است. ویندوز ۸٫۱ تغییراتی زیادی نسبت به ویندوز ۸ داشته و مایکروسافت قبول کرد و به درخواست های کاربرانش پاسخ داد.
رابط کاربری و شخصی سازی

یکی از نخستین موارد قابل توجه در ویندوز ۸٫۱، تغییرات اساسی در صفحه ی قفل آن است. از این پس حتی در صورت قفل بودن صفحه نمایش می توانید به تماس های اسکایپ خود پاسخ دهید و یا با استفاده از دوربین اقدام به عکس برداری کنید. همچنین گزینه ای برای استفاده از قاب های مخصوص عکاسی در اختیار خواهید داشت که با استفاده از تصاویر موجود در رایانه، اسکای درایو و گوشی ویندوزی، مجموعه ای از تصاویر را نشان می دهد.

همچنین مایکروسافت ایده های زیادی را از ویندوزفون قرض گرفته و قابلیت جدید کاشی های کوچک و بزرگ را دارد..

– آیکون متحرک برنامه هایی که بر روی صفحه ی شروع قرار دارند..

– در کاشی مربوط به برنامه ی آب و هوا می توانید وضعیت جوی سه شهر مختلف و پیش بینی سه روز آن را مشاهده نمایید. در برنامه ی تقویم، تمامی قرارهای شما طی یک روز آینده قابل مشاهده است و در برنامه های ثالثی مانند نوئیتر، اطلاعات اضافی را خواهید دید. جانسون هریس، مدیر تیم تجربه های کاربری مایکروسافت می گوید: “شما هنوز اطلاعیه ها را دریافت خواهید کرد و مطالب را خواهید دید، در حالیکه این قابلیت ها یک چهارم فضای صفحه را اشفال خواهند کرد.”‌

برنامه های رومیزی نیز بطور پیش فرض از کاشی های رنگارنگی استفاده می کنند، و توسعه دهندگان نیز با استفاده از این گزینه می توانند قابلیت های غنی تری بسازند.

این بهینه سازی ها در صفحه ی شروع نیز وجود دارند. نرم افزارها در ویندوز ۸ بطور پیش فرض در صفحه ی شروع پین می شوند و هریس اذعان می کند: “این چیزی نبود که تصورش می کردیم”‌ و این قابلیت در ویندوز ۸,۱ بطور کنترل شده تری ارائه می شود.

در ویندوز ۸,۱ برنامه ها بطور پیش فرض به صفحه ی شروع پین نمی شوند و بجای آن می توانید در حالت نمایش “تمامی برنامه ها”‌ آن ها را ببینید. این نمایش شامل فیلترهایی برای دسته بندی برنامه ها با توجه به میزان کاربرد یا دسته بندی تعریف شده است.

پس از چند ماه مایکروسافت مشکلات سیستم عامل خود را رفع می نماید و کاربران ویندوز ۸ می توانند بطور رایگان به ویندوز ۸,۱ بروزرسانی شوند

مایکروسافت همچنین مشغول تغییر صفحه ی آغازین است و با توجه به ظاهر شخصی سازی شده ی جدید و افزوده شدن رنگ ها و شکل های جدید و قابلیت افزودن عکس زمینه برای صفحه ی شروع، می توان برای آن ها حرکت های گوناگونی تعریف کرد. چینش برنامه ها نیز در صفحه ی شروع نیز ساده تر شده است و حتی کاربران قادر خواهند بود تا چندین برنامه را انتخاب کرده و آنها را همزمان مرتب کنند.

نمایش گسترده تر، مترو را جذاب تر خواهد کرد

شاید بزرگ ترین تغییر، حداقل از نظر ظاهر نحوه ی چیدمان برنامه ها در ویندوز ۸ است. بطور پیش فرض، اگر بر روی لینک یکی از برنامه ها مانند Mail کلیک کنید، در حالت نمایش ۵۰/۵۰ باز می شود و به اندازه ی آن کادری در کنارش به نمایش در می آید. اگر یک تصویر از ایمیل یا جای دیگر باز کنید، نسبت نمایش به ۶۰/۴۰ تغییر خواهد کرد و فضای بیشتری در اختیار برنامه ی نمایش عکس قرار می گیرد. همچنین هر برنامه می تواند پنجره های متعددی داشته باشد، و حتی شما می توانید دو وب سایت را در کنار یکدیگر باز کنید، برای مثال هنگامی که از چندین صفحه نمایش استفاده می کنید.

این نمایش جدید به کاربران ویندوز ۸,۱ اجازه می دهد تا میزان اندازه ی نمایش صفحه را مشخص کنند و در صورت تمایل فضای بیشتری را به یک برنامه اختصاص دهند.

در صفحات نمایشی که از کیفیت مناسبی برخوردارند، تعداد برنامه هایی که می توانید در کنار هم بچینید با توجه به وضوح نمایش افزایش پیدا می کنند – ما چهار برنامه را در یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی مشاهده کردیم. در نمایشگرهایی که وضوح پایینی دارند این محدودیت ویندوز ۸ برداشته شده است و ابزارهایی که دارای وضوح ۷۶۸*۱۰۲۴ پیکسل هستند، می توانند نمایی ۵۰/۵۰ داشته باشند. این موضوع به معنی نمایش ۷ تا ۸ اینچی هر یک از موارد است.

هر برنامه ی نصب شده یا پین شده به صفحه ی شروع، در کنار تنظیمات گوناگونی که دارند، بطور خودکار می توانند با دیگر رایانه های رومیزی ویندوز ۸,۱ همگام شوند. البته برای اینکار نیازمند حساب کاربری مایکروسافت خواهید بود.

رایانه های شخصی سازی مستقل می توانند این روند یا کل سیستم را برگزینند. بدین ترتیب صفحه ی آغازین در هر دستگاه یکسان خواهد بود. این برنامه ها در ویندوز ۸,۱ بطور خودکار بروز خواهد شد و همگی از ظاهر یکسان فروشگاه بهره می برند. بگونه ای که جستجو در بین برنامه های غیر رایگان ساده تر خواهد شد.

همچنین مایکروسافت به فکر بازگرداندن دکمه ی شروع به ویندوز ۸,۱ است.

مایکروسافت در حال رفع نواقص و ایرادات ویندوز ۸ است

مایکروسافت رویکردی برای رفع اشکالات در ویندوز ۸ را در پیش گرفته و تمام بخش های مشکل دار، در ویندوز ۸,۱ بروز رسانی شده اند. تمامی این تغییرات بزرگ و کوچک می تواند کاربری ویندوز جدید را در رایانه ها و تبلت ها ساده کرده و استفاده از قابلیت های لمسی و صفحه کلید و ماوس را تسهیل نماید. مایکروسافت فرصت کافی برای ارزیابی بازخورد کاربران را داشته و در ویندوز ۸,۱ شاهد تغییرات کلیدی خواهیم بود.

پس از چند ماه مایکروسافت مشکلات سیستم عامل خود را رفع می نماید و کاربران ویندوز ۸ می توانند بطور رایگان به ویندوز ۸,۱ بروزرسانی شوند. اگر مایکروسافت بتواند این روند سریع بهبود سیستم عامل خود را دنبال نماید، می تواند رقبای خود در بازار تبلت و ابزارهای لمسی را به چالش بکشد. با توجه به اینکه بازار رایانه های شخصی در حال سقوط است و تبلت ها شانس بعدی هستند.

شادی در ۲۶ - آذر - ۱۳۹۲

پاسخ دادن