دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/08/search-nariya05.jpg

در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم چگونه می توان فهمید بازدید کننده ای که از طریق موتور جستجو وارد سایت شما شده است چه کلماتی را جستجو کرده است.

برای اینکه وب سایت یا وبلاگ شما در موتورهای جستجو رتبه قابل قبولی داشته باشند باید بدانید بازدید کنندگان شما به دنبال چه بوده اند و آیا وب سایت شما واقعاً آنرا فراهم کرده است. یا به عبارت دیگر محتویات وب سایت شما با نیازهای مشتریان مطابقت دارد. و اگر لازم است مطالب و شاخه های جدید براساس نیاز مخاطب فراهم کنید.

برای اینکه بفهمید بیشترین کلمات جستجو شده بازدید کنندگان را به وب سایت شما هدایت می کنند چه هستند یک سرویس مانند Wordtracker احتیاج دارید.

این سرویس به شما کمک می کند ترکیبی از کلمات کلیدی که به فعالیت و وب سایت شما مربوط است پیدا کنید. این عمل با تحلیل و بررسی کلمات کلیدی در ابر موتورهای جستجو انجام می شود.

شاید به نظر شما بررسی کلمات کلیدی جستجو شده عجیب برسد. پس اجازه دهید ببینیم این نقش این کلمات در پیدا کردن وب سایت شما چیست.

در اینجا مثالی می آوریم که در آن ترکیبات حاصل از عبارت «آموزش قالی بافی» در نتیجه آماری حاصل از کلمات جستجو شده برای یک وب سایت آمده است.

عبارت تعداد دفعات جستجو شده
آموزش قالی بافی ۵۰
اموزش قالی بافی ۱۵
آموزش قالیبافی ۳۶

به تفاوتها دقت کنید. مورد دوم با حروف کلمه آموزش به « ا » نوشته شده است.

اگر می خواهید وب سایت شما بوسیله موتور جستجو کشف شود باید همه اشکال یک اصطلاح که در وب سایت شما اهمیت دارد را در صفحات خود بیاورید. شاید قرار دادن بعضی کلمات که غلط املایی هستند در صفحه کار جالبی نباشد ولی می توانید از آنها در متا تگ های وب سایت خود استفاده کنید.

همانطور که در مقالات دیگری که در یاد بگیر دات کام در این زمینه ارائه شده است بارها تأکید کرده ایم که سعی در گول زدن موتورهای جستجو نکنید چون اولاً بعضی از آنها بوسیله الگوریتم هایی متوجه می شوند و وب سایت شما را از لیست خود حذف می کنند و دوم اینکه اگر سعی کنید از کلمات نامرتبط در سایت خود استفاده کنید کاربران نسبت به وب سایت شما بی اعتماد می شوند و بار دیگر حتی برای موضوعی که با سایت شما ارتباط دارد وارد وب سایت شما نخواهند شد. ولی اگر از کلمات مرتبط ولی با اشکال مختلف در وب سایت خود استفاده کنید به طوریکه این کلمات با موضوع سایت شما ارتباط داشته باشد موتورهای جستجو را متقاعد خواهید کرد که وب سایت شما دارای محتویات متناسب با آنچه جستجو شده است می باشد.

به خاطر داشته باشید دانستن اینکه مشتریان شما دقیقاً چه می خواهند کمک بزرگی به شما در ارتقای وب سایتتان می کند.

اگر می خواهید رتبه بالایی در موتورهای جستجو داشته باشید به شما شدیداً توصیه می کنم بر روی تراکم کلمات کلیدی مؤثر خود بیشتر کار کنید.

شادی در ۶ - شهر - ۱۳۹۰

پاسخ دادن