دانشنامه ناریا
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/08/sepah21.jpg

در هفته اول لیگ برتر فردا شب در فولادشهر مهم ترین بازی هفته آغازین لیگ یازدهم بین سپاهان و استقلال انجام می شود. این برای پنجاه و سومین بار است که دو تیم در مسابقات رسمی روبرو می شوند. دو تیم ۴۶ بار در لیگ و ۶ بار نیز در جام حذفی باهم روبرو شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ، در این ۵۲بازی، سپاهان ۲۱ بار و استقلال نیز ۲۰ بار پیروز شده اند و ۱۱ بازی نیز نتیجه تساوی به همراه داشته است. سپاهان حتی بیشتر از پرسپولیس موفق به شکست استقلال شده است! در مجموع بازیهای دو تیم ۱۲۹ گل به ثمر رسیده است؛ استقلال ۶۳ گل به ثمر رسانده و در مقابل ۶۶ گل نیز دریافت کرده است!

سپاهان اولین بار در فصل ۵۳ با گل مصطفی حیدری موفق به شکست استقلال شد . بهترین برد سپاهان مقابل استقلال ، پیروزی ۳-۱ در لیگ ۷۳ و بهترین برد استقلال نیز پیروزی ۴- صفر در لیگ ۵۰ است. البته بهترین پیروزی سپاهان مقابل استقلال در جام حذفی و با نتیجه ۳-۰ رقم خورده است .
یدالله اکبری هافبک سابق آبی پوشان با ۵ گل بهترین گلزن استقلال در مصاف با سپاهان بوده است. غلامحسین مظلومی و رضا عنایتی نیز ۴ گل به سپاهان زده اند. لئون استپانیان هافبک ارمنستانی سپاهان با ۶ گل بهترین گلزن این تیم مقابل استقلال است. سید امین موسوی ۵ گل و محرم نویدکیا، مهدی سیدصالحی و رسول خطیبی نیز با ۴ گل دیگر گلزنان برتر سپاهان در مصاف با استقلال بوده اند.
***
اما بدون احتساب ۶ بازی جام حذفی ، در ۴۶ بازی دو تیم در چارچوب لیگ، استقلال ۱۹ برد و سپاهان ۱۶ برد بدست آورده اند و نتیجه ۱۱ بازی نیز مساوی شده است.

عملکرد دو تیم در ۲۰ بازی لیگ برتر نیز بدین صورت بوده است که ۷ بار سپاهان و ۷ بار استقلال پیروز شده اند و ۶ بازی نیز مساوی شده است. استقلال۲۷ گل و سپاهان نیز ۲۷ گل به ثمر رسانده اند. در لیگ برتر رسول خطیبی و محرم نویدکیا با ۴ گل بهترین گلزنان سپاهان هستند و رضا عنایتی هم با ۳ گل بهترین گلزن استقلال بوده است.

شادی در ۱۱ - مرد - ۱۳۹۰

پاسخ دادن