دانشنامه ناریا
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/11/android_tab_nariya.jpg

اگر می‌خواهید یک تبلت بخرید و تمایلی به خرید آی‌پد ندارید، در این‌صورت آندروئید می‌تواند گزینه مطلوب‌تان باشد. البته انتخاب‌های دیگری هم وجود دارند؛ کامپیوترهای لوحی ویندوز۷، PlayBook محصول بلک‌بری و TouchPad شرکت اچ‌پی که با ۹۹ دلار قابل خرید است.

ولی هم‌اکنون تبلت‌های مجهز به آندروئید نسخه سه اصلی‌ترین رقیب آی‌پد به‌شمار می‌روند و محصولات تجهیز شده به‌ آن یکی پس از دیگری قفسه فروشگاه‌ها را اشغال می‌کنند.
برای مثال، نمایشگر برخی از آن‌ها ده اینچی و برخی دیگر هفت اینچی است؛ به‌علاوه از لحاظ قدرت پردازشی، حافظه رم و کارکرد باتری نیز با هم تفاوت‌های زیادی دارند. در عین حال که منتظریم محصولاتی همچون Eee Pad Slider ایسوس، Galaxy Tab 7.7 سامسونگ و Kindle Fire آمازون وارد بازار شوند، بیایید ببینیم در حال حاضر بهترین‌های موجود در بازار کدام‌ها هستند!

Asus Eee Pad Transformer
چون می‌توانید آن‌را جایگزین نت‌بوک‌تان کنید

ما عاشق این تبلت هستیم. از حضور آن در بازار مدتی می‌گذرد، ولی از نظر ما همچنان جذاب‌ترین تبلت آندروئیدی موجود است. این دستاورد ایسوس نه تنها قدرتمند است و امکانات زیادی دارد، بلکه در طراحی آن یک صفحه‌کلید الصاقی هم در نظر گرفته‌شده که آن‌را به یک نت‌بوک تمام‌‌عیار مبدل می‌کند.واقعیت این است که در عرصه کامپیوترهای لوحی، سیستم‌عامل آندروئید هنوز پشت سر iOS حرکت می‌کند و در نتیجه نیازمند راهبردهایی است که بتواند بازی بازار را در دست بگیرد و تبلت ایسوس همان برگ برنده‌ای‌ است که جریان بازی را تغییر داد. منتظر Asus Eee Pad Slider با صفحه‌کلید تاشو هم باشید؛ این تبلت که به زودی عرضه خواهد شد، امکانات فوق‌العاده‌ای را وعده داده‌است.

Samsung Galaxy Tab 10.1
چون یک تبلت تمام و کمال است

در حالیکه Transformer ایسوس تبلتی متفاوت با قیمتی رقابتی است، Galaxy Tab 10.1 سامسونگ مستقیماً جایگاه iPad 2 را هدف گرفته‌است، به ویژه اینکه از رقیب اپلی خود باریک‌تر و سبک‌تر است. چون اپل هنگام معرفی iPad 2 روی این دو خصیصه مانور زیادی داد. مرکز محاسبه‌گر این تبلت، پردازنده‌ دو هسته‌ای Tegra 2 است. اگر تبلتی شبیه آی‌پد می‌خواهید که آی‌پد نباشد، گالکسی تب ۱۰,۱ می‌تواند انتخاب‌تان باشد. قیمت گالکسی ۱۰,۱ و آی‌پد۲ یکی است و در نتیجه عامل تعیین‌کننده انتخاب شما فقط خصوصیات این دو رقیب است.

Sony Tablet S
چون با بازی‌های پلی‌استیشن سازگار است

خبر اینکه سونی، غول تمام‌عیار دنیای فناوری که قصد دارد روی سیاره تبلت‌ها فرود بیاید، هیجان زیادی به‌پا کرد. سونی علاوه بر معرفی تبلت تاشوی خود موسوم به Tablet P، مدل دیگری با نام Tablet S را نیز رونمایی کرد که طراحی زیبا و امکانات پیشرفته‌ای دارد. این تبلت جذاب و ظریف قابلیت منحربه‌فردی دارد و آن سازگاری با بازی‌های پلی‌استیشن است. تنها مورد Tablet S این است که نسبت به Galaxy Tab 10.1 سامسونگ از ظرافت کمتری برخوردار است و به اندازه Transformer ایسوس همه‌فن‌حریف نیست.

Motorola Xoom
چون شیک و پربازده است

Motorola Xoom اولین تبلت با نسخه Honeycomb آندروئید بود که وارد بازار شد. قیمت فعلی آن‌ها از ۳۳۰ پاوند شروع می‌شود که برای یک تبلت ده اینچی با این ظرفیت، عالی است و از این‌رو ارزشش را دارد که در انتخاب‌تان به آن توجه کنید. طراحی محکم، باتری بادوام و کارایی بالا از ویژگی‌های آن است.

Toshiba AT100/Thrive
برای هر کسی که خواهان یک پورت کامل HDMI است

درباره Toshiba AT100 با یک دوراهی بزرگ مواجه می‌شویم: از طرفی برای کاربران حرفه‌ای که کارایی برایشان اهمیت زیادی دارد یک گزینه جذاب است، و از طرف دیگر زمخت است و همین اصلی‌ترین مشکلش محسوب می‌شود. حرکت فوق‌العاده توشیبا این است که پورت‌های USB و HDMI را به‌صورت کامل در آن پیاده‌سازی کرده‌است.موقع تماشای تصاویر HD کافی است اکس‌باکس را از کابل جدا و AT100 خود را به‌آن وصل کنید. می‌توانید صفحه‌کلید و ماوس جانبی نیز به این کامپیوتر لوحی متصل کنید؛ در واقع همین امکان الصاق لوازم جانبی از مزیت‌های این محصول آندروئیدی توشیبا محسوب می‌شوند. نقطه قوت دیگر AT100 دوام باتری آن است. ولی همان‌طور که گفته شد بزرگی و وزن این تبلت در کنار کیفیت متوسط نمایشگر آن مهم‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود منتظر محصولات بعدی باشیم.

LG Optimus Pad
چون با فناوری سه‌بعدی عجین شده‌است

سازندگان بزرگ دستگاه‌های الکترونیکی خانگی، فناوری سه‌بعدی را در مرکز توجه خود قرار داده‌اند و ال‌جی نیز در همین راستا تصمیم گرفت تا اولین تبلت آندروئیدی خود را همسان با شعار تبلیغاتی خود یعنی «۳D is the best» عرضه کند. این تبلت دو دوربین پنج مگاپیکسلی دارد که از آن‌ها برای گرفتن عکس‌ و فیلم سه‌بعدی استفاده می‌شود. جالب است، نه؟ مشکل اینجا است که نمایشگر این تبلت سه‌بعدی نیست و از این‌رو اگر می‌خواهید آنچه را که به‌صورت سه‌بعدی ضبط کرده‌اید تماشا کنید یا باید تبلت خود را به یک تلویزیون سه‌بعدی متصل کنید یا با استفاده از عینک‌های دورنگ مخصوص، آن‌ها را روی نمایشگر تبلت به‌صورت سه‌بعدی ببینید. اگر دیوانه فناوری سه‌بعدی هستید، این تبلت آندروئیدی گزینه مناسب شما است.

Acer Ionica Tab A500
بهترین لپ‌تاپ آندروئیدی برای شیفتگان بدنه آلومینیومی تراش‌خورده

تبلت آندروئیدی ایسر ظاهر زیبایی دارد و کارایی آن شبیه دیگر تبلت‌های مجهز به آندروئید ۳٫۰ که در اینجا معرفی‌ شده‌اند است. ما آن را دوست داریم ولی درخشش این تبلت به نسبت کم است و در مقایسه با دیگر گزینه‌ها، قابلیت اضافه‌ای ندارد که بخواهیم درباره‌اش حرف بزنیم. طراحی آن به زیبایی Galaxy Tab 10.1 نیست و برخلاف Transformer ایسوس با صفحه‌کلید مخصوصش، امکانات اضافه‌ای ندارد

.

Acer Ionica Tab A100
چون ارزان و کارا است

باوجود تبلت‌های ده اینچی سخت است بخواهیم تبلت هفت اینچی Acer Ionica Tab A100 را پیشنهاد کنیم. ولی نکته اینجا است که برای دوست‌دارن کتاب‌های الکترونیکی که خواهان تبلت‌های کوچک‌تری هستند بهترین گزینه در میان تبلت‌های هفت اینچی، همین دستاورد ایسر است. از لحاظ فنی می‌توان PlayBook ساخت بلک‌بری را بالاتر از A100 در نظر گرفت به ویژه اینکه PlayBook به واقع یک تبلت با قابلیت چندوظیفه‌ای (Multi Tasking) است ولی عیب محصول بلک‌بری در تعداد برنامه‌های کمتر آن است. دلیل ما برای دوست داشتن A100 مشخص است و آن عبارت است از امکانات عالی موبایل و کتاب‌خوان بودن آن. برای خیلی از کارها تبلت ده اینچی انتخابی هوشمندانه است ولی A100 هم باتوجه به قیمت سیصد پاوندی‌اش گزینه مناسبی است.

HTC Flyer
هم از نظر قابلیت‌حمل بهتر و هم برای دوست‌داران واسط کاربر Sense
شرکت HTC تصمیم گرفت فلایر را با نسخه قدیمی‌تر آندروئید یعنی Gingerbread به بازار عرضه کند که این کار باعث شد آن‌هایی که به استفاده از آندروئید Honeycomb روی تبلت‌ها باور داشتند، انتقادهایی را متوجه این شرکت کنند. در عوض HTC Sense با ارائه ویجت‌ها و محتوای جدید سعی می‌کند بهره‌گیری از نسخه قدیمی‌تر آندروئید را کم‌رنگ‌تر کند. البته به‌روزسازی سیستم‌عامل این تبلت به نسخه جدیدتر Honeycomb نیز ممکن است. تبلت جدید یک نمایشگر ال‌سی‌دی هفت اینچی دارد و پوشش بدنه آن آلومینیومی و بسیار خوش‌دست است. ولی آیا قیمت ششصد پاوندی این تبلت می‌گذارد که به راحتی در بازار رقابت کند؟

Samsung Galaxy Tab
چیزی برای عرضه دارد؟
ظاهر تبلت هفت اینچی Galaxy Tab سامسونگ کمی قدیمی و کلیشه‌ای به نظر می‌رسد و وقتی برای اولین بار عرضه شد، از طرافداران پروپا قرصش نبودیم. ولی باتوجه به تخفیف زیادی که برای گالکسی تب در نظر گرفته شده قیمت آن به زیر سیصد پاوند کاهش پیدا کرده‌است و سازگاری آن با فناوری ۳G نیز آن‌را بیش از پیش به یک گزینه جذاب مبدل می‌کند. البته سیستم‌عامل آن آندروئید نسخه سه نیست و از این‌رو می‌توان آن‌را دستگاهی میان تبلت و اسمارت‌فون دانست.

Viewsonic Viewpad 7
با نسخه قدیمی آندروئید ۲,۲
Viewsonic Viewpad 7 هم مثل گالکسی‌تب است ولی جالب است با اینکه قیمت آن از Linx Commtiva N700 بیشتر است ولی شرکت ویوسونیک آن‌را در دسته اسمارت‌فون‌های خود بازاریابی می‌کند. شاید ظاهر این تبلت هفت اینچی چندان چشمگیر نباشد ولی اگر منصفانه بنگریم، کارایی خوبی دارد. البته پردازنده ششصد مگاهرتزی آن برای اجرای برنامه‌های فلش چندان سریع نیست؛ چه رسد به اینکه نسخه‌های جدیدتر آندروئید روی آن اجرا شود. باتوجه به این نکته مزیت این تبلت قیمت اندک آن است.

Hannspree Hannspad
یک تبلت آندروئیدی دیگر، محروم از آندروئید مارکت
این تبلت از حیث نرم‌افزار با گالکسی‌تب هفت اینچی سامسونگ مشترکات بیشتری دارد تا با محصولات تازه‌تر. ولی از لحاظ سخت‌افزار یک قدم عقب‌تر است. چون فاقد آندروئید سه و سرویس Android Market است، صفحه‌ لمسی آن چندان حساس نیست، از زوایای جانبی به سختی می‌شود تصاویر نمایشگر را دید و در ساخت آن ظرافت چندانی به‌کار نرفته‌است.

Amazon Kindle Fire
داغ‌ترین محصول ما در بین برگزیده‌ها
پس از ماه‌ها حرف و حدیث، تبلت Amazon Kindle Fire به‌طور رسمی در گردهمایی شرکت آمازون رونمایی شد. آمازون با معرفی این محصول وارد دنیای تبلت‌ها شد. آمازون پیش از این نیز یک دستگاه آندروئیدی با نمایشگر هفت اینچی معرفی کرده‌بود که هدف آن تسهیل خریدهای آنلاین کاربران بود. کیندل جدید یک نمایشگر IPS دارد که محصول Gorilla Glass است. پردازنده آن دوهسته‌ای است و یک برنامه ویژه خرید الکترونیکی بهینه شده برای آن نیز در دست طراحی است. گفته می‌شود خرید محصولات آمازون با استفاده از این برنامه از خرید وب‌سایتی این شرکت هم ساده‌تر خواهد بود.

شادی در ۳ - آذر - ۱۳۹۰

پاسخ دادن