دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



وقتی که کامپیوتر روشن میشود اگر بیش از یک سیستم عامل یاOS که مخفف (operating system) میباشد داشته باشیم یک منو به ما نشان میدهد به نامOS choice menu که ما باید یک سیستم عامل را انتخاب کنیم و برای انتخاب ما هم یک تایمی را مشخص کرده. پیش فرض ۳۰ ثانیه است.ما می توانیم این زمان را تغییر دهیم یا اصلا تایم را برداریم.
در درایو c یک فایل مخفی به نام boot.ini وجود دارد که مسئول این منو و تایم بالا آمدن سیستم عامل است. اگر ما از منو سیستم عاملی را انتخاب نکنیم خودش به صورت پیش فرض با اولین سیستم عامل بالا می آید. که می توانیم این سیستم عامل که به صورت پیش فرض انتخاب می شود را هم عوض کنیم.
تغییر تایم بالا آمدن سیستم عامل:
روی my computer راست کلیک می کنیم سپس properties را می زنیم. در advanced tab پایین صفحه در قسمت startup and recovery روی دکمه setting کلیک می کنیم در پنجره ای که باز میشود در time to display list of operating system می توانیم این تایم را از ۰ تا ۹۹۹ ثانیه تغییر دهیم.برای اینکه کلا تایم را برداریم باید روی دکمه edit در همان قسمت کلیک کنیم و در فایل boot.ini که در صفحه notepad باز میشود مقدار time out را -۱ بگذاریم.
می توانیم نام سیستم عامل که در منو نشان داده میشود را هم تغییر داد.مثلا بعضی از آموزشگاه ها برای اینکه دانشجو ها برنامه هایشان با دیگر کلاس ها تداخل پیدا نکند هر سیستم عامل را با نام استاد مشخص می کنند. برای این کار در همان فایل boot.ini در قسمتی که نام سیستم عامل با دو علامت (“) مشخص شده را عوض می کنیم و هر نامی که می خواهیم مینویسیم. این قسمت: (“Microsoft Windows XP Professional”)
تغییر سیستم عامل پیش فرض:
اولین سیستم عامل از بالا همیشه به عنوان پیش فرض کامپیوتر میباشد. برای تغییر آن باید در همان صفحه setting بالای صفحه در قسمت default operating system سیستم عامل دلخواه را به عنوان پیش فرض انتخاب کنیم.

نکته: فایل boot.ini فایل بسیار مهمی است و مخفی. باید مواظب باشید تا اشتباها پاک نشود زیرا در این صورت ممکن است دیگر سیستم عامل بالا نیاید.

شادی در ۱ - مرد - ۱۳۹۰

پاسخ دادن