دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



hhc798

دانشمندان میکرو ابر خازن قدرتمندی ساخته اند که فقط چند نانومتر ضخامت دارد و می تواند زمینه ای برای وسایل الکترونیکی پوشیدنی و انعطاف پذیر هموار سازد.
اندازه این تامین کننده کوچک انرژی، کمتر از یک سانتی متر است و برای کمک به ساخت تلفن های همراه و دوربین های سبک تر، کوچکتر و نازک تر، از یک ماده انعطاف پذیر ساخته شده است.

محققان یکی از مشکلات ساخت کوچک تر وسایل الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن های همراه را کاهش اندازه و افزایش انعطاف پذیر منابع انرژی در مدارات الکترونیکی می دانند.ابر خازن ها تامین کننده های جذابی برای انرژی هستند چرا که می توانند به اندازه یک باتری انرژی ذخیره کنند و از سوی دیگر از مزیت تخلیه پرسرعت انرژی نیز برخوردارند.

به طور معمول الکترودهای ابرخازنی از کربن یا پلیمرهای رسانا ساخته می شوند اما این شیوه نسبتا پرهزینه است.
اکنون گروهی از دانش پژوهان به سرپرستی پروفسور اولیور اسمیت از مرکز تحقیقات مواد و حالت جامد در موسسه Leibniz آلمان استفاده از دی اکسید منگنز را به عنوان ماده الکترودی جایگزین مورد بررسی قرار داده اند. دی اکسید منگنز از نظر زیست محیطی پاک تر، و نسبت به دیگر مواد استاندارد ارزان تر است.

آزمایش این میکرو ابرخازن های جدید نشان می دهد این مخازن انرژی نسبت به دیگر ابر خازن های کنونی می توانند انرژی بیشتری را ذخیره کرده و توان بیشتری را برای وسایل الکترونیکی فراهم می آورد.

شادی در ۲۸ - مرد - ۱۳۹۳

پاسخ دادن