دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/11/firefox03_nariya.jpg

اگر از فایرفاکس نسخه پنجم استفاده می‌کنید، حتماً با چند مشکل برخوردید و متوجه شده‌اید که باید آن‌ها را برطرف کنید. در این مقاله سعی کردیم برای چهار مشکل رایج فایرفاکس ۵ راه‌حل بدهیم.


مشکلات Add-on

بسیاری از کاربران مرورگر فایرفاکس، بعد از به‌روزرسانی آن به نسخه جدید، با افزودنی‌ها یا همان Add-onها مشکل پیدا کرده‌اند. یکی از این افزودنی‌ها Google Toolbar است. تا زمانی که افزودنی‌ها به نسخه جدید فایرفاکس سازگار شوند، این افزودنی را دانلود و نصب کنید. با نصب این فایل فعلاً از دست مشکلات افزودنی‌ها خلاص می‌شوید و از هر نسخه فایرفاکس یا افزودنی‌ها استفاده کنید، مشکلی نخواهید داشت.

مشکل هنگ کردن‌

یکی از مشکلات عمده فایرفاکس پنج هنگ کردن ان و نیاز به ریستارت شدن است. دلایل زیادی برای این اتفاق می‌تواند وجود داشته باشد که عدم نصب کامل یک افزودنی یا تم، عدم سازگاری افزودنی‌ها و به‌روز شدن خود فایرفاکس برخی از آن‌ها هستند. بهترین راه‌حل برای خلاص شدن از دست این مشکل، غیرفعال کردن تمامی تنظیمات خاص، افزودنی‌ها، تم‌ها و چیزهای دیگر است. برای این کار وارد منوی Help شده و گزینه Restart with add-ons Disable را انتخاب کنید. یک روش دیگر برای ساختن یک فایرفاکس با تنظیمات و اطلاعات جدید، رفتن مطالعه این صفحه و ایجاد یک پروفایل از اطلاعات قدیمی فایرفاکس برای سوییچ کردن به آن‌ها است.

مشکل سرعت پایین

بنیاد موزیلا سعی کرده است سرعت فایرفاکس پنج بیشتر از نسخه‌های قبلی شود ولی در تست‌ها و نظرات خوانندگان مشاهده می‌کنیم که سرعت این مرورگر کمتر شده و حتی مرورگرهای دیگری مانند کروم و اپرا سریع‌تر هستند. غیرفعال کردن افزودنی‌ها و تم‌ها یک راه‌حل است ولی دانلود و نصب افزودنی SpeedyFox باعث می‌شود فایرفاکس چندین ثانیه سریع‌تر لود شود و سرعت‌ کلیک‌ها روی سایت‌ها بالاتر برود. این افزودنی با نسخه‌های مختلف فایرافکس سازگاری دارد فقط ممکن است کمی طول بکشد تا برای اولین بار مرورگر بالا بیاد. برای اطمینان بیشتر می‌توانید راهنمای پشتیبان‌گیری از پروفایل فایرفاکس را مطالعه کنید تا به مشکلی برنخورید.

بازگشت به نسخه قدیمی

کاربران زیادی هستند که از نصب فایرفاکس پنج پشیمان شده‌اند و دوست دارند که به نسخه‌های قبلی برگردند. نسخه FireFox 3,6 را دانلود و نصب کنید. به دلایل زیادی این نسخه پایداری و امنیت بهتری نسبت به نسخه‌های چهار و پنج دارد و بسیاری از کاربران به آن وفادار مانده‌اند.

شادی در ۵ - آذر - ۱۳۹۰

پاسخ دادن