دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



داشتن شکم صاف و تخت با انجام این کارها..!

هر فردی آرزوی داشتن اندامی متناسب و عالی را دارد، اما تعداد زیادی از افراد در به دست آوردن این مهم موفق نیستند. اگر یک نفر خواهان تناسب اندام باشد، بایستی برای به دست آوردن آن برنامه ریزی و تلاش نیز داشته باشد. اگر کاری انجام ندهید، طبیعتا نتیجه ای هم عایدتان نخواهد شد. به دست آوردن و ساختن شکمی صاف و تخت و با ماهیچه های قوی و ۶ تکه کار آسانی نیست. این امر به عزم و تصمیم قاطعی از جانب شما نیاز دارد. همچنین باید منظم و با قاعده باشید. در اینجا نکاتی را برای ساختن یک اندام متناسب و زیبا با شکمی صاف و بدون چربی ارائه خواهیم داد.

اگر در زمستان فرصت این را دارید که چربی های شکم خود را با جلیقه های ضخیم زمستانی بپوشانید، اما الان هوا گرم شده و به این معنی است که پوشاندن آنها کار آسانی نیست. بنابراین اگر دور کمر شما بیشتر از آنچه که باید شده است، در اینجا ۵ مرحله ای که نیاز دارید بدانید تا شروع به کار کنید که برای تابستان یک شکم صاف و تخت داشته باشید، شرح داده شده است. داشتن اندامی متناسب کار چندان دشواری نیست اگر عادات نادرست غذایی خود را اصلاح کرده و آنها را با عادات خوب جایگزین کنیم. با این کار هم به سلامت خود کمک کرده ایم و هم سبک زندگی بهتری را در پیش گرفته ایم و در عین حال به اندامی متناسب و دلخواه دست یافته ایم.

کربوهیدراتها را قطع کنید

اگر شما انواع کربوهیدرات های مناسب را انتخاب کرده و آنها را در زمان مناسب مصرف کنید، غذاهای غنی از کربوهیدرات می توانند یک منبع مغذی برای هر رژیم غذایی باشند.

از سوی دیگر، انواع نادرستی از کربوهیدرات های فرآوری شده مانند نان سفید، دانه های تصفیه شده و قندهای مصرف شده در زمان اشتباه، می توانند منجر به افزایش وزن شکم شوند.

برای بیشتر ما مقدار مناسب کربوهیدارت تعبیر می شود به نصف فنجان غلات، غذاهای با شاخص کلیسمی (شاخص اندازه گیری کربوهیدرات) اندک مثل کینوا (quinoa)، جو، سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای یا میوه برای صبحانه و ناهار!

استفاده نکردن از کربوهیدراتها در شب، راه دیگری برای از بین بردن چربی و داشتن شکم صاف و تخت است. به جای آن می توانید ترکیبات پروتئینی و مقدار زیاد سبزیجات را امتحان کنید.

از شر ریزه خواری خلاص شوید

این ریزه خواری ممکن است خوردن یک تکه نان موزی با قهوه، در هفته باشد یا یک جعبه شکلات اهدایی گاه و بیگاه یا پنیر و کراکر باشد در حالیکه مشغول تهیه شام هستید. این عادات خوردن بدون فکر، منجر به اضافه شدن چند صد کالری در هر روز  می شود. هنگامی که شما این نحوه خوردن را قطع کنید و سه وعده غذایی همراه با یک یا دو خوراک مختصر در هر روز را ادامه دهید، به سرعت یک یا دو کیلو کاهش وزن خواهید داشت.

استفاده نکردن از کربوهیدراتها در شب،راهی برای از بین بردن چربی و داشتن شکم صاف است‎

دیروقت غذا نخورید

بیشتر کالری مصرفی ما در اواخر روز می باشد و ما در حالیکه انتخابهای غذایی سنگین و پرکالری داریم مثل شراب، شکلات و فست فود، بیشتر هورمونهایی که چربی ذخیره می کنند، در جریان خون ما در حال گردش هستند. به همین دلیل آخرین وعده غذاییتان را حدالامکان زود مصرف کنید و اگر بعد از ساعت ۷ بعدازظهر غذا می خورید تا جاییکه امکان دارد سبک باشد. این هم راهی دیگر برای کاهش چربی های  و داشتن شکم صاف و تخت است. برای آخرین وعده غذایی به ماهی سفید، سالاد، سوپ و سبزیجات فکر کنید.

از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید

در حالی که الکل خود به طور مستقیم نمیتواند باعث افزایش وزن شود (یا از کاهش چربی جلوگیری کند)، غذاهایی که تمایل داریم که همراه آنها نوشیدنی مصرف کنیم، احتمال کمی دارد که در حضور الکل سوزانده و مصرف شوند. همچنین الکل حاوی همان مقدار کالری است که در یک گرم چربی وجود دارد. بنابراین روی هم رفته حذف نوشیدنی الکی و نظارت بر مقدار کالری مصرفی، یک گامی کلیدی برای کاهش وزن شکم است.

درست و صحیح بنوشید

هر نوع مایع قندی متمرکز شده مثل آبمیوه، اسموتی، آب نارگیل، نوشیدنی ورزشی، شکلات داغ و آیس کافی، همگی مقدار زیادی کربوهیدارت را وارد جریان خون می کنند و پس از آن مقدار بالایی هورمون انسولین در خون آزاد می شود. انسولین از تجزیه چربی و استفاده از آن به عنوان انرژی جلوگیری می کند. و همچنین به انباشته شدن چربی در اطراف شکم، کمک می کند.

به همین دلیل برای کاهش چربی های شکم، باید مصرف هرگونه مشتق مایعات قندی به حداقل برسد. به جای آن باید چند فنجان چای گیاهی به همراه ۲-۳ لیتر آب  فیلترشده برای کمک به هیدراتاسیون مطلوب و مدیریت اشتها، مصرف شود.

شادی در ۱۰ - مرد - ۱۳۹۷

پاسخ دادن