دانشنامه ناریا
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



برای اینکه شما دارای یک نام شخصی در اینترنت باشید و بتوانید سایت خود را در میان میلیاردها سایت دیگر قراردهید باید آن را ثبت کنید. از این طریق می توانید سایت طراحی شده خود را بر روی یک دامنه قرار دهید. از طریق آدرس سایت مشتری می تواند به سایت شما رجوع کند و از سرویسهای شما با خبر شود ویا سفارش دهد.

چگونه می توان یک نام خوب برای دامنه انتخاب کرد؟ خوب البته این یک موضوع ذهنی است ،اما برای یک انتخاب خوب بهتر ایت این نکات را در نظر بگیرید.

۱- نام دامنه خوب به راحتی به ذهن سپرده می شود و به راحتی نیز تایپ می شود. بطورکلی یعنی یک نام کوتاه انتخاب کنید.

۲- اگر محصولات یا خدماتتان را برای مصرف کننده های یک کشور خاص بازار یابی می کنید ، حتما از دامنه های top-level آن کشور استفاده کنید.

مثلا اگر خرده فروشی محصولی درنیوزلند انجام می دهید از دامنه های .nz و درایران ازدامنه های .ir استفاده کنید. این به شناخت محلی بودن سایت شما خیلی کمک خواهد کرد. از طرف دیگر اگر محصولات یا سرویسهای خود را می خواهید جهانی بازاریابی کنید از دامنه های .com استفاده کنید.

۳- مطمئن شوید که اسم دامنه ای که انتخاب می کنید نام تجاری شرکتی نباشد یا اینکه مشکلات قانونی از این قبیل نداشته باشد.

۴- اسامی که مارک هستند مانند (BarnesAndNoble.com) شاید بهتر از نامهای عمومی مانند Books.com باشند. سالیان زیاد همه بر این باور بودند که نامهای عمومی ارزش و اعتبار خیلی زیادی دارند .( مثلا در دهه ۹۰ بعضی از نامهای عمومی به قیمتهای چند میلیون دلار خرید و فروش میشد).

جدیدا ، تحلیلگران این رشته استدلال می کنند که انتخاب دامنه ای که نام تجاری شما را بیشتر نمایان کند خیلی مهم است. مثلا اگر شما سرمایه گذاری زمانی و پولی برای جا انداختن نام (مارک) خود (مثلاToyota ) کرده اید بهتر است نام Toyota.com را برای وب سایتتان انتخاب کنید بجای یک نام عمومی از قبیل GreatCars.com .

۵- از انتخاب نامهای خیلی مشابه با نامهای موجود اجتناب کنید، چرا که می خواهید نام تجاری خود را بیشتر از رقبایتان جا بیاندازید.

شادی در ۳۰ - خرد - ۱۳۹۰

پاسخ دادن