دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



دو عصاره گیاهی مفید برای تقویت حافظه

عصاره گیاهان تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به زوال شناختی می گذارد.

یافته های تازه دانشمندان دانشگاه سنت لوئیز که بر روی موش ها تحقیق می کنند نشان می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در عصاره نعنا و رزماری نقش بسیار زیادی در بهبود مهارت یادگیری و تقویت حافظه دارند.

دکتر سوزان فر، استاد طب سالمندان (geriatrics ) مدرسه پزشکی دانشگاه سنت لوئیز و سرپرست این مطالعه گفت:«یافته های ما نشان داد آنتی اکسیدان هایی که درون عصاره نعنا و رزماری وجود دارند از بروز و گسترش اختلالات شناختی که منجر به بروز بیماری آلزایمر می‌شوند جلوگیری می‌کنند.»

او افزود:«می توان نتیجه گرفت، خوردن نعنا و رزماری برای شما خوب است. با این وجود – به دلیل مطالعه بر روی موش ها – هنوز نمی دانم مصرف چه میزان نعنا و رزماری برای بهبود مهارت یادگیری و بهبود حافظه مفید است.»

دکتر فر و همکارانش، دو عصاره نعناع و رزماری که حاوی مقادیر متفاوت آنتی اکسیدان بودند را به موش های مبتلا به ضعف شناختی خوراندند. آنها دریافتند عصاره ای که حاوی رزماری بود تاثیر زیادی بر تقویت حافظه و بهبود یادگیری گذاشته است. دکتر فر گفت:« علی رغم این که پی برده ایم مصرف عصاره گیاهان تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به زوال شناختی می گذارد، اما برای اثبات این موضوع به مطالعات گسترده تری نیاز است.»

شادی در ۲۳ - آبا - ۱۳۹۳

پاسخ دادن