دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



honsting

اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت اینترنتی تهیه یک وب هاست مناسب است هاست در لغت به معنای میزبان است و کسی که در قبال دریافت مبلغی هاستینگ یا میزبانی سایت شما را قبول می کند.

در حقیقت قسمت از هارد دیسک کامپیوتر خود را در اختیار شما قرار می دهد. ولی ارزیابی خدمات یک هاست مناسب نسبت به قیمت آن بسیار مشکل است و به همین دلیل سوء استفاده های زیاد از کمبود دانش عمومی در این زمینه می شود لذا بر آن شدیم برای افرادی که می خواهند یک هاست مناسب پیدا کنند سؤالاتی را تهیه کنیم تا از میزبان خود بپرسند و اطلاعات لازم را برای مقایسه جمع آوری کنند:

۱ــ پشتیبانی فنی آنها در چه سطحی است؟ چه زمانی از شبانه روز در دسترس هستند؟ آیا همه این خدمات مجانی است یا هزینه اضافی باید پرداخت شود.

۲ــ سطح امنیت آنها در چه سطحی است؟ برای جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز به سایت شما چه ضمانتی دارند و آیا در صورت بروز این امر خسارت آنرا پرداخت می کنند.

۳ــ چه میزان فضا در اختیار شما قرار می دهند حداقل فضای مورد نیاز ۳۰MB است ولی اگر وب سایت شما رشد خوبی داشته باشد به زودی به ۱۰۰MB احتیاج خواهید داشت بنابراین قیمت فضا را بررسی کنید.

۴ــ آیا برای ثبت دومین هزینه اضافی باید پرداخت کنید؟

۵ــ آیا امکاناتی برای مدیریت وب سایت در اختیار شما قرار می دهند؟

۶ــ چند تا آدرس پست الکترونیکی و با چه پروتکلی در اختیار شما قرار می گیرد و برای داشتن تعداد بیشتری پست الکترونیکی یا email آیا باید هزینه اضافی پرداخت کنید؟

۷ــ هزینه پهنای باند چقدر است همانند فضا، پهنای باند شما هم با رشد وب سایت در حال افزایش است بنابراین هزینه ها را برای مقادیر بالای پهنای باند مقایسه کنید شاید برای شروع ۵۰۰mB پهنای باند ماهیانه کافی باشد

ولی به مرور نیاز شما به حد گیگابایت در ماه می رسد و نیاز به پهنای باند زیادی دارید به خصوص اگر از تصویر و گرافیک زیاد استفاده می کنید حال اگر فایل های صوتی و تصویری یا به اصطاح چند رسانه ای روی وب سایت خود قرار دهید که پهنای باند بسیار زیادی احتیاج خواهید داشت. بنابراین سعی کنید هزینه پهنای باند بالا را در آینده در نظر بگیرید. چون بعضی شرکتها برای پهنای باند پایین هزینه های کمی را اعلام می کنند ولی زمانی که ترافیک وب سایت شما زیاد شد هزینه بسیار زیاد از شما دریافت می کنند.

۸ــ آیا قرارداد شما به گونه ای هست که هر وقت خواستید هاست خود را عوض کنید؟ آیا در این صورت از شما مبلغی به عنوان جریمه نگه می دارند یا اصلاً مانده مبلغ شما را باز می گردانند؟

۹ــ چه چیزی آنها را از شرکتهای رقیب برجسته می کند؟ آیا خصوصیات ویژه ای دارند؟ فضا و پهنای باند اضافی در اختیار شما قرار می دهند؟ پشتیبانی فنی آنها کافی است؟ و …

در انتها خدمتتان عرض می کنم که انتخاب صحیح یک هاست مناسب بسیار مهم است چون تا مدتها باید با آنها سر و کله بزنید و به آنها نیاز خواهید داشت بنابراین مواظب باشید در تله ای نیفتید که مجبور باشید مدت طولانی با شرایط نامناسب سر کنید.

شادی در ۲۴ - دی - ۱۳۹۲

پاسخ دادن