دانشنامه ناریا
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



به نظر شما یک تبلت خوب دارای چه مشخصاتی است؟ اصلا تابه‌حال برای خرید تبلت اقدام کرده‌اید؟ چنانچه خرید تبلت و مقایسه اطلاعات فنی تبلت‌ها را تجربه کرده باشید متوجه شده‌اید که تبلت‌ها
اطلاعات فنی بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهند که همین افزایش اطلاعات موجب می‌شود بسیاری از کاربران هنگام مقایسه تبلت‌ها با یکدیگر با مشکلاتی مواجه شده و نتوانند تبلت مناسبی را برای خود انتخاب کنند.

باتوجه به این مشکل تصمیم گرفتیم به پنج مورد از مهم‌ترین خصوصیات فنی تبلت‌ها که ‌باید هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید، اشاره کنیم.

صفحه‌نمایش
تبلت وسیله‌ای است که شما مدام به صفحه‌نمایش آن نگاه می‌کنید و از آنجا که صفحه‌نمایش قابل تعویض و ارتقا نیست، یکی از مهم‌ترین مواردی که ‌باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید صفحه‌نمایش آن است. توجه داشته باشید صفحه‌نمایش تبلت شما از نوع لمسی خازنی و نمایشگر آن نیز از نوع IPS باشد. امروزه دیگر صفحه‌نمایش‌های لمسی مقاومتی و نمایشگرهای TFT انتخاب مناسبی به‌شمار نمی‌روند.

پردازشگر
باتوجه به این‌که تبلت‌ها عملکردی مشابه با رایانه را در اختیار شما قرار می‌دهند و با سرعت بسیار زیادی در حال جایگزین‌شدن با رایانه‌های شخصی هستند، سرعت پردازش و عملکرد مناسب برنامه‌ها در آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

مرور صفحات وب، بررسی ایمیل‌ها و اجرای نرم‌افزارها و بازی‌ها بدون افت سرعت از مزایای یک تبلت خوب به شمار می‌رود و همین موضوع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید ‌باید به آن توجه شود. تبلت‌های مجهز به پردازشگرهای دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای با توان پردازش بالای یک‌گیگاهرتز جزو تبلت‌هایی هستند که خرید آنها را به شما توصیه می‌کنیم.

حافظه
یکی دیگر از موارد قابل توجه هنگام خرید تبلت، میزان حافظه رم داخلی است. همان‌طور که در رایانه‌ها، حافظه رم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تبلت‌ها نیز بدون بهره‌مندی از حافظه رم با ظرفیت بالا نمی‌توانند آن‌طور که شایسته است به اجرای فعالیت‌های محوله بپردازند.

توجه داشته باشید پردازشگرهای دو هسته و چهار هسته‌ای نیز بدون کمک حافظه موقت قدرتمند که حجم ذخیره کافی و سرعت تراکنش مناسب داشته باشند، نمی‌توانند به عملکرد مناسب در تبلت شما کمکی بکنند و هر دوی این موارد برای عملکرد مناسب به یکدیگر وابسته‌اند. حداقل حافظه رم پیشنهادی برای یک تبلت معمولی یک گیگابایت است. (حافظه رم داخلی را با حافظه جانبی که اغلب تا ۳۲ گیگابایت قابل افزایش است اشتباه نگیرید!)

چنانچه تبلت موردنظرتان از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند شما هیچ‌گاه نمی‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی در آن را افزایش دهید و همیشه محدود به استفاده از ظرفیت محدود و اولیه آن خواهید بود

اندازه و وزن
همان‌طور که می‌دانید تبلت‌ها برخلاف رایانه‌های شخصی روی میز کاربران قرار نمی‌گیرند و اغلب برای استفاده از آنها ‌باید از یک یا هر دو دست خود کمک بگیرید. حمل و استفاده از تبلت در دستان کاربر موجب شده است تا اندازه و وزن این دستگاه‌های هوشمند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. از آنجا که کاربران مختلف از قوای جسمانی متفاوتی برخوردارند نمی‌توان یک قاعده کلی را برای اندازه و وزن تبلت مشخص کرد اما تجربه نشان داده است که تبلت‌های ۷ و ۸ اینچی براحتی با یک دست حمل و مورد استفاده قرار می‌گیرند و تبلت‌های ۹ تا ۱۱ اینچی برای استفاده با هر دو دست طراحی شده‌اند.

توسعه‌پذیری
یکی از مزایای رایانه‌های رومیزی پشتیبانی از قابلیت ارتقا و به‌روزرسانی است. شما می‌توانید براحتی قطعات مختلف رایانه رومیزی خود را تعویض کرده و آنها را ارتقا دهید اما باتوجه به محدودیت‌های موجود در تبلت‌ها نمی‌توانید به ارتقای سخت‌افزاری آنها امیدوار باشید.

در نتیجه ‌باید هنگام خرید به موارد تاثیرگذار در عملکرد تبلت توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال چنانچه تبلت موردنظرتان از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند شما هیچ‌گاه نمی‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی در آن را افزایش دهید و همیشه محدود به استفاده از ظرفیت محدود و اولیه آن خواهید بود.

همچنین در صورتی که تبلت موردنظر شما از درگاه‌های اتصالی همچون یو‌اس‌بی پشتیبانی می‌کند ‌باید توجه داشته باشید چه نوع تجهیزاتی به‌واسطه این درگاه قابل استفاده‌اند. توجه داشته باشید که پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی به‌معنای پشتیبانی از تمام تجهیزات دارای قابلیت اتصال به این درگاه نیست.

شادی در ۲۶ - آذر - ۱۳۹۲

پاسخ دادن