دانشنامه ناریا
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



ساندویچ پانل نوعی سازه ساختمانی است با ساختار لایه ای و دلیل نام گذاری آن شباهت چینش لایه ها به ساندویچ همبرگر است که همبرگر از دو طرف با دو لایه نان پوشانده شده است.

ساندویچ پانل در تولید خیلی از محصولات به عنوان ماده اولیه بکار گرفته می شود. برای مثال استفاده از ساندویچ پانل در ساخت و ساز ، انبارهای کشاورزی ، انبارهای نظامی ، انبارهای کالا ، سقف و دیوار سازه ها ، سقف و دیوار مراکز صنعتی ، مراکز موقت امداد و نجات ، جهت استفاده در ساخت ساختمان های پیش ساخته ، پوشش سقف و کف سالن های ورزشی ، مراکز پلیسی ، اورژانس و بیمارستان های صحرایی و موقت ، مراکز پزشکی و درمانی و کلینیک های موقت ، مراکز آموزشی اسکان موقت ، کمپ ها ، پوشش سقف میادین میوه و تره بار، استفاده از ساندویچ پانل در ساخت اتاق های حمل بار کامیون ها ، کامیونت ها ، نیسان ها و بسیاری ماشین های دیگر و نیز در ساخت اتاق های حمل نوشابه و اتاق های یخچالی قابل نصب بر روی ماشین ها .

با توجه به هندسه و ساختار ساندویچ پانل ها و نیز کاربرد های مختلف ساندویچ پانل ، این سازه پر کاربرد و امروزی در انواع متنوع قابل تولید است . در پروژه های مختلف ساختمانی که از این سازه استفاده می شود ، ضخامت و نوع عایق بکار رفته در ساندویچ پانل و رنگ ، بنا به نوع پروژه و سلیقه مشتری قابل تولید است .

ساندویچ پانل ها به دو نوع سقفی و دیواری قابل تقسیم هستند . که خود ساندویچ پانل های دیواری نیزدر انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود . از جمله ساندویچ پانل های دیواری موجود به موارد زیر می توان اشاره کرد :

ساندویچ پانل دیواری ساده

ساندویچ پانل دیواری نر و مادگی

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری دورو نایلون

و …

ساندویچ پانل دیواری نیز همچون دیگر انواع ساندویچ پانل ها از یک فوم عایق که از دو طرف به دو لایه ورق محدود شده ، تولید می گردد .

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل های دیواری در عرض ۱۶/۱ متر تولید می شوند که ۱۴/۱ متر آن عرض مفید به حساب می آید . طول ساندویچ پانل های دیواری نیز از ۲ متر تا ۶۰/۱۳ متر ، بر اساس کاربرد و سفارش متقاضی قابل ساخت است .

ساندویچ پانل دیواری به صورت دو رو ورق ، دو رو نایلون و یک رو نایلون یک رو ورق تولید می شود .

جنس ورق مصرفی در ساخت ساندویچ پانل دیواری از آلوزینک ، گالوانیزه و یا آلومینیوم می باشد که بهترین گزینه در این بین ورق آلوزینک است زیرا کارایی و عمر مفید بیشتری به نسبت دو نوع دیگر دارد . ورق آلوزینک فلز گالوانیزه نورد شده به در صد های  ۱٫۶% سیلیکون  ، ۴۳٫۴% روی و ۵۵% آلومینیوم می باشد .

البته لازم به ذکر است در پروژه هایی که هزینه از اهمیت بیشتری به نسبت کیفیت برخوردار باشد از ورق گالوانیزه به جای آلوزینک استفاده می شود زیرا ورق گالوانیزه ارزان تر است .

پوشش بیرونی ساندویچ پانل سقفی نیز همچون ساندویچ پانل دیواری ، دارای نوع های مختلفی است .

از جمله دو رو ورق ، یکرو ورق یکرو نایلون ، یکرو ورق یکرو کاغذ و یا یکرو ورق یکرو فویل .

از کاربرد های ساندویچ پانل سقفی می توان به استفاده از آن جهت پوشش سقف سوله ها ، پوشش سقف مرغداری ها ، پوشش سقف سالن های ورزشی و … اشاره کرد .

از دیگر موارد مصرفی این سازه سبک و امروزی ، استفاده از ساندویچ پانل در ساخت کانکس ها می باشد .

در ابتدا می خواهیم بدانیم کانکس چیست ؟

کانکس در واقع به یک یا چند اتاقک پیش ساخته گفته می شود که ساندویچ پانل جزء اصلی آن می باشد .

کانکس ها سازگار با انواع شرایط آب و هوایی با قابلیت جابجایی هستند به همین دلیل در مکان هایی که امکان ساخت اتاقک و بنا و ساختمان به روش های سنتی نباشد ، از کانکس یا خانه های پیش ساخته استفاده می شود .

کانکس ها با توجه به کاربرد دارای انواع گوناگون می باشند . برای نمونه : کانکس نگهبانی ، کانکس اداری ، کانکس بازیافت زباله ، کانکس کارگاهی ، کانکس مهندسی ، کانکس ایستگاه دوچرخه ، کانکس ATM بانکی ، کانکس مدیریتی ، کانکس پلیس ، کانکس فروشگاهی ، کانکس سرویس بهداشتی ، کانکس موقت آموزشی  ، کانکس موقت مرکز درمانی و …  .

کامیون کمپرسی فاو با داشتن موتور قدرتمند ۴۲۰ اسب بخار و توربوشارژر یکی ازپرفروش ترین کمپرسی های بازار حمل ونقل جاده ای است.  از نکات قابل توجه کابین فلزی سقف نرمال تمام جوشکاری شده است که ظاهر متفاوتی را برای کمپرسی فاو به ارمغان آورده است.

دیدگاه گذاری بسته شده است