دانشنامه ناریا
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



00992490

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۴ جهان – آلماتی
سلیمی در فوق سنگین نایب قهرمان شد

وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در جریان رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۴ جهان مدال نقره فوق سنگین را به گردن آویخت.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از فارس، در روز آخر رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۴ جهان به میزبانی آلماتی قزاقستان، امروز رقابت‌های فوق سنگین با حضور ۱۳ وزنه‌بردار برتر جهان از جمله بهداد سلیمی، قهرمان جهان و المپیک برگزار شد.

در حرکات یکضرب بهداد زمانی به صحنه آمد که کار ۱۰ وزنه‌بردار به پایان رسیده بود و به جز الکسی لوچوف و روسلان آلبگوف روس کار تمام وزنه‌برداران به پایان رسیده بود.

بهداد کارش را با موفقیت در مهار وزنه ۲۰۶ کیلویی آغاز کرد، سپس وزنه ۲۱۱ کیلویی را درخواست کرد که در مهار آن ناموفق بود. سلیمی در حرکت سوم نیز موفق به مهار این وزنه نشد تا مدال نقره یکضرب را کسب کند.

روسلان آلبگوف از روسیه به مدال طلا رسید و یوهنی ژارناسک از بلاروس برنز گرفت.

حرکات دوضرب نیز در حالی آغاز شد که با انصراف وزنه‌بردار ارمنی ۱۲ وزنه‌بردار با هم به رقابت پرداختند. در این حرکات نیز سلیمی به همراه دو رقیب روس خود در جدول استارت لیست نسبت به سایرین بیشترین وزنه درخواستی را داشتند.

سلیمی حرکت اول خود را با مهار وزنه ۲۴۶ کیلویی با موفقیت آغاز کرد. وی سپس درخواست وزنه ۲۵۱ کیلویی را کرد که این بار هم این وزنه را با موفقیت مهار کرد.

در حرکات دوضرب رقابت بهداد سلیمی با وزنه‌برداران روس هیجان بیشتری داشت و این بار هم این ۳ وزنه‌بردار برای کسب مدال طلای دوضرب رقابت سنگینی را پشت سر گذاشتند.

در نهایت سلیمی در انتخاب سوم خود موفق به مهار وزنه ۲۵۷ کیلوگرم نشد از از کسب مدال طلای دوضرب و مجموع باز ماند و نایب قهرمان شد.

شادی در ۲۶ - آبا - ۱۳۹۳

پاسخ دادن