دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



Sony-Xperia-Tablet-Z1

در نشستی که اخیرا سونی موبایل با حضور رسانه‌ها برگزار کرده مشخص شده که تجارت تبلت‌ها تنها ۵ درصد از فروش کل بخش موبایل ژاپنی‌ها را تشکیل می‌دهد. پیش‌بینی سونی این است که این عدد در آینده کمتر هم بشود.

هیروکی توتوکی، مدیرعامل جدید بخش موبایل سونی اخیرا نشستی را با حضور رسانه‌ها برگزار کرده تا درباره استراتژی و آینده صنعت موبایل این کمپانی ژاپنی به گفتگو بنشینند. بر اساس گزارش‌ها، مباحث مطرح شده در این جلسه حول همان موضوعاتی بوده که مکررا به آنها پرداخته شده است. اما اطلاعات جدیدی درباره تجارت تبلت سونی‌موبایل در این جلسه مطرح شده که پیش‌تر درباره آن نمی‌دانستیم.

بر اساس آمار ارائه شده در این نشست، سهم فروش تبلت اکسپریای سونی در سال ۲۰۱۳ فقط ۵ درصد بوده است. توتوکی انتظار دارد این میزان سهم از فروش با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۶ به ۳ الی ۴ درصد کاهش یابد. با این حال به نظر می‌رسد که سونی فعلا برنامه‌ای برای خروج از این صنعت و توقف تولید تبلت‌های اکسپریا ندارد.

این خبر در حالی منتشر شده که شایعات از ارائه یک تبلت ۱۲ اینچی قدرتمند توسط سونی در نیمه اول سال ۲۰۱۵ خبر می‌دهند. دیجی‌تایمز گزارش داده که این تبلت مجهز به نمایشگر ۱۲.۹ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تراشه کوالکام و دوربین ۸ مگاپیکسل مجهز است. ضخامت این محصول نیز احتمالا ۸.۶ میلی‌متر خواهد بود. سونی این تبلت را برای بازار محصولات رده‌بالا آماده می‌کند و احتمالا قیمت آن مرز ۱۰۰۰ دلار را رد خواهد کرد.

سایر کمپانی‌ها نیز در حال آماده‌سازی تبلت‌هایی با ابعاد بزرگتر از ۱۰ اینچ هستند که از بین آنها می‌توان به سامسونگ و اپل اشاره کرد. این که چنین ابزارهایی چه بازخوردی را در بازار خواهند داشت نیز جالب خواهد بود، چرا که این کمپانی‌ها با تولید تبلت‌های ۱۲ و ۱۳ اینچی وارد رقابت با لپ‌تاپ‌های کوچک هم می‌شوند.

نظر شما در این باره چیست؟ آینده صنعت تبلت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شادی در ۶ - دی - ۱۳۹۳

یک دیدگاه تاکنون

  1. گیتا گفت:

    سلام قیمت چنده

پاسخ دادن