دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.


معمولا رسم بر این است که از فن‌آوری‌ها‌یی سخن بگوییم که هم‌‌اکنون در دسترس عموم قرار دارد و با برشمردن ویژگی‌های منحصربفرد آن‌ها، نقاط قوت و ضعف هر کدام در مقایسه با سایر رقبا مد نظر قرار گیرد؛ اما این دلیلی بر آن نیست که از فن‌آوری‌های فوق‌العاده‌ای که تازه شروع شده‌اند و در آینده به بازار خواهند آمد، هیچ سخنی گفته نشود. بگذارید سه نمونه از این فن‌آوری‌ها را به شما معرفی کنیم.

به گزارش «تابناک»، گوشی‌های هوشمند قطعا به عنوان پیشرو‌ترین نمونه‌ها از فن‌آوری روز دنیای امروز بشر مطرح هستند، به گونه‌ای که این دستگاه‌ها به تدریج تبدیل به نقطه مرکزی شده‌اند که سایر فن‌آوری‌ها در مدار آن‌ها گردش ‌و در ارتباط با آن‌ها خود را معنا می‌کنند.

این موضوع بیش از همه در خصوص‌ فن‌آوری‌هایی که در راه هستند و هنوز به بازار نرسیده‌اند، بیشتر صدق می‌کند؛ فن‌آوری‌هایی که بخشی از کنترل و عملکرد آن‌ها از طریق گوشی هوشمند شما ممکن می‌شود.

هم‌ا‌کنون بگذارید با هم نگاهی به سه نمونه از این فن‌آوری‌ها داشته باشیم؛

9306-7t1982

Digitsole – کفی‌های تعاملی برای کفش‌های شما!
پاییز و زمستان در راه است و این موضوع فکر لباس‌ها و کفش‌های گرم‌تر را به ذهن هر کسی راه می‌دهد؛ اما نظر شما در این باره که بتوانید حرارت پاهای خود را در کفش‌های خود بدون توجه به اینکه به کجا می‌روید، تنظیم کنید، چیست؟ Digitsole فن‌آوری است که دقیقا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با استفاده از App‌هایی که برای اندروید و iOS طراحی شده، بتوانید حرارت و دمای کفش خود را تنظیم کنید.

 

9306-7t1983

 

این فن‌آوری در واقع یک کفی برای کفش‌های شماست که نه تنها کار یک کفی راحت را برای پاهای شما می‌کند، بلکه با استفاده از ترموستات‌ها داخلی دمای پای شما را در یک دامنه تعریف شده تنظیم می‌کند. همچنین قابلیت Track یا رصد کردن مسیر شما و میزان کالری استفاده شده از طریق پیاده روی را برای شما فراهم می‌کند!

PlayBulb – شمع‌های رنگی LED بدون شعله!
در واقع یک شمع LED یک کشف خارق العاده و بی‌نظیر نیست؛ اما PlayBulb با ایجاد یک خلاقیت منحصربفرد این نمونه را تبدیل به یک فن‌آوری جالب و دوست داشتنی کرده ‌که شمع‌های گذشته را به فن‌آوری موبایل روز پیوند زده است.

9306-7t1984

این شمع ها با دو باتری قلمی کار میکنند و بعد از شروع به کار از طریق یک App برای اندروید یا iOS با گوشی هوشمند شما متصل میشوند. از طریق این App قادر هستید تا رنگ و میزان نور این شمع ها را کنترل کنید و یا حتی گوشی خود را تکان دهید تا شمع LED و بدون شعله شما به شکل اتفاقی به یک رنگ خاص تغییر کند.
Mota SmartRing – دست بند متصل به گوشی هوشمند
قطعا در خصوص ساعت های هوشمند تا کنون مطالب زیادی شنیده یا خوانده اید و در نمایشگاه IFC 2014 نیز بخش اعظمی از اخبار به این دست از گجت ها اختصاص داشته است. اما Mota SmartRing یک ساعت هوشمند نیست بلکه یک دست بند هوشمند است که با استفاده از بلوتوث به گوشی هوشمند شما – از هر مدلی که باشد – متصل و مرتبط میشود و به شما اجازه میدهد که اعلان های مربوط به تماس یا پیام را خوانده و از آنها مطلع شوید:

9306-7t1985

این دستبند که ضد آب و لمسی است، امکان تعامل با انگشتان شما را نیز دارا است و از همه بهتر قابلیت شارژ به شکل Wireless را نیز دارا است. گفته میشود این دستبند در آینده قادر خواهد بود با حساب های کاربری شما در شبکه های اجتماعی نیز ارتباط برقرار کند.

اینها فناوری هایی است که هنوز به بازار نیامده است و شاید مدت زیادی باید منتظر آنها بود تا به شکل گسترده در بازار مشاهده شوند. اما نکته ای که در همه این فناوری ها مشترک است، ارتباط آنها با یک نقطه مرکزی به نام گوشی های هوشمند است. بدون شک زندگی بشر اکنون در حال تبدیل شدن به یک زندگی «موبایل» و سیار است و این موضوع را به خوبی میتوان از نگاه به تولیدات و ایده های جدید شکل گرفته در علم و تکنولوژی تشخیص داد. حال اینکه شما چقدر با این موضوع راحت هستید و چقدر از موجودیت آن راضی یا ناراضی هستید، موضوعی دیگر است!

شادی در ۲۵ - شهر - ۱۳۹۳

پاسخ دادن