دانشنامه ناریا
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



فیلمبرداری از صفحه نمایش (Screen Recording یا Screen Casting) روش ساده‌ای است که برای آموزش دادن مطالب به دوستان، خانواده یا کلاً افرادی که مهارت کامپیوتری زیادی ندارند استفاده می‌شود. روش کار بدین صورت است که کاری را که می‌خواهید به کسی بیاموزید عملاً بر روی کامپیوتر خود انجام می‌دهید و همزمان از آن فیلمبرداری کرده و فیلم را در اختیار شخص مورد نظر قرار می‌دهید. برای اینکار نرم‌افزارهای مختلفی مانند Camtasia یا Camstudio وجود دارد اما ممکن است کار کردن با این نرم‌افزارها هم کمی مشکل باشد یا قیمت بالایی داشته باشند.
امروز شش ابزار آنلاین را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به سادگی با استفاده از آنها به فیلمبرداری از صفحه نمایش خود پرداخته و فیلم حاصل را دانلود کرده یا لینک آن را برای اشخاص مورد نظرتان ارسال کنید. از آنجا که تمامی این سایت‌ها اجازه‌ی دانلود کردن فیلم حاصل را به شما می‌دهند، می‌توانید پس از دانلود کردن به ویرایش فیلم با نرم‌افزارهای دلخواه خود نیز بپردازید.
هیچ یک از این سایت‌ها نیاز به ثبت‌نام ندارند اما برخی از آنها برای اینکه بتوانید لینک فیلم خود را به اشتراک بگذارید از شما می‌خواهند تا یک حساب رایگان در سایت آنها باز کنید. اگر تصمیم دارید که دائماً از این سایت‌ها استفاده کنید بهتر است که یک حساب کاربری برای خود باز کنید تا همواره به فیلم‌های قبلی خود دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این سایت‌ها باید Java داشته باشید (برای اینکه بدانید جاوا دارید یا خیر می‌توانید اینجا را ببینید و در صورتی که جاوا را ندارید از اینجا با حجم ۱۵ مگابایت دانلود کرده و نصب نمایید) و هنگامی که از شما درخواست شد تا اجازه‌ی فیلمبرداری از صفحه نمایشتان را به برنامه‌ی جاوای مربوطه بدهید، گزینه Accept را انتخاب کنید.
و اما سایت‌ها:
۱- فیلمبرداری از صفحه نمایش با یک کلیک در ScreenCastle
۲- فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا از صفحه نمایش در Screencast-o-Matic
۳- فیلمبرداری آسان از کل صفحه نمایش کامپیوتر شما در Screenjelly
۴- فیلمبرداری از صفحه نمایش با قابلیت ویرایش پیشرفته فیلم در ScreenToaster
۵- فیلمبرداری با کیفیت بالا و امکان توئیت کردن لینک فیلم در Screenr
۶- فیلمبرداری از صفحه نمایش توسط افراد با دانش کامپیوتری اندک در ShowMeWhatsWrong
بعنوان مثال، نحوه استفاده از سایت اول را با استفاده از سایت دوم (یعنی screencast-o-matic) فیلمبرداری کرده‌ام که فیلم حاصل از آن را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

شادی در ۱۱ - مرد - ۱۳۹۰

پاسخ دادن