دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/09/googlemail04_nariya.gif

۲۵۰ گیگابایت، حجم اطلاعاتی است که در هر ثانیه از طریق ای‌میل ردوبدل می‌شود. گوگل نیز با هدف دسترسی بهتر به اطلاعات مهم ایمیل‌ها، تغییرات جدیدی را در سرویس پست الکترونیکی خود، جی‌میل انجام داده است.

گوگل به تازگی سرویس پست الکترونیکی خود را با هدف سازمان دادن به حجم انبوه نامه‌های الکترونیکی دریافتی به روز کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این سرویس که “صندوق دریافت اولویت‌بندی شده” نام دارد، به طور خودکار نامه‌های الکترونیکی را در چهار دسته مهم، مهم و خوانده نشده، آیتم‌های ستاره‌دار و هرچیز دیگر طبقه بندی می‌کند. کارشناسان معتقدند زمان کم‌تر برای جابه‌جایی در بین نامه‌های الکترونیکی دریافتی می‌تواند کارایی استفاده از سرویس پست الکترونیکی را افزایش داده و در وقت کاربران صرفه‌جویی کند.

گوگل اعلام کرد این سرویس مانند یک دستیار شخصی عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند روی پیغام‌هایی متمرکز شوید که برای شما بیش از همه چیز اهمیت دارد. کیث کلمن مدیر جی‌میل در این باره به بی‌بی‌سی گفت: «نشانه‌های زیادی در یک پیام است که نشان دهنده اهمیت آن باشد. برای مثال اگر شما مرتبا به شخصی ای‌میل می‌زنید و از او ای‌میل دریافت می‌کنید، این می‌تواند یک نشانه از اهمیت پیام باشد. هم‌چنین اگر فرضا کلمه “جایزه” در تیتر یک نامه الکترونیکی باشد، می‌تواند نشان دهنده یک پیام کم‌اهمیت یا تبلیغاتی باشد. سومین شاخص هم فاکتوری است که از آن به عنوان خصوصیات ایستا یاد می‌شود. برای مثال اگر یک پیام مستقیما برای شما فرستاده شده، یا برای شما و تعدادی دیگر ارسال شده و یا به فهرستی از افراد فرستاده شده باشد نشان دهنده اهمیت آن پیام است».

گوگل ادعا می‌کند این سرویس به مرور زمان هوشمندتر می‌شود و می‌تواند فاکتورهای با اهمیت را برای هر شخص تشخیص دهد. هم‌چنین یک ابزار افزایش یا کاهش نیز در این سرویس وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن وضعیت اهمیت یک پیام را افزایش و کاهش داد. این امکان به این سرویس اجازه می‌دهد یاد بگیرد کدام محتوای ارتباطی الکترونیکی نسبت به دیگر پیام‌ها اهمیت بیش‌تر یا کم‌تری دارد.

آقای کلمن در این باره گفت: «امید ما این است که با استفاده از این سرویس جدید، مردم زمان بیش‌تری داشته باشند و مجبور نباشند در بین یک جلسه ملاقات مرتبا ای‌میل خود را چک کنند. ما می‌خواهیم کاربران بتوانند با فراغ بال ای‌میل‌های خود را رها کرده و روی کارهای مهم‌ترشان متمرکز شوند».

اضافه بار اطلاعاتی

چندین مطالعه مختلف نشان می‌دهد تعداد زیاد ای‌میل‌هایی که هر روز به صندوق دریافت کاربران پست‌های الکترونیکی سرازیر می‌شود، آن‌ها را تحت فشار قرار داده است.

گروه رادیکاتی اعلام کرد در هر روز از سال ۲۰۱۰، ۲۹۴ میلیارد ای‌میل رد و بدل می‌شود. یک کاربر شرکتی معمولی در هر روز نزدیک به ۱۱۰ ای‌میل می‌فرستد و دریافت می‌کند. در سال ۲۰۰۷، شرکت اینتل تخمین زد تاثیر حجم بار اطلاعاتی اضافه‌ای که هر کاربر دریافت می‌کند به ۸ ساعت در هفته می‌رسد.

داگلاس مریل مدیر اطلاعاتی سابق گوگل و استاد ابداعات سازمانی و تکنولوژی اطلاعاتی در این باره می‌گوید: «ای‌میل ابزار فوق‌العاده‌ای است، اما در عین حال حجم اطلاعات بی‌فایده و غیر ضروری که توسط این سرویس منتقل می‌شود نیز بسیار زیاد است. در مجموع نزدیک به ۱٫۵ میلیارد کاربر ای‌میل در جهان وجود دارد و در هر ثانیه نزدیک به یک میلیون ای‌میل بدون احتساب هرزنامه‌ها فرستاده می‌شود. می‌توان گفت در هر ثانیه نزدیک به ۲۵۰ گیگابایت ای‌میل ارسال می‌شود که برابر با اطلاعات ۲ هزار کتاب است. این‌ مقدار بسیار زیادی است و به طور حتم شما نمی‌توانید همه آن‌ها را بخوانید یا پردازش کنید؛ به این ترتیب مغز شما درگیر حجم زیادی از اطلاعات بعضا غیر ضروری می‌شود».

«به همین دلیل گوگل نزدیک به ۱۸ ماه روی محصولات دیگر کار کرد و آن را روی کارمندان خود آزمایش کرد. ما متوجه شدیم افرادی که از صندوق دریافت اولویت‌بندی شده استفاده می‌کنند، ۱۳ درصد زمان کم‌تری را برای خواندن ای‌میل‌های غیرضروری صرف می‌کنند. به این ترتیب در هر سال نزدیک به یک هفته در وقت کاربران صرفه‌جویی می‌شود. هم‌چنین حجم زیادی از وقت کاربران پست‌های الکترونیکی در جابه‌جا شدن بین ای‌میل‌های مختلف دریافتی تلف می‌شود».

با کمک این سرویس، کاربران جی‌میل دیگر نگرانی نخواهند داشت. آن‌ها می‌توانند با خیال راحت به سراغ کارهای خود بروند و هر زمان که صندوق دریافت خود را باز کنند، همه ای‌میل‌های مهم علامت‌دار شده و دیدن آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر است. البته گوگل در این میان تنها نیست. مایکروسافت نیز سرویس هات‌میل خود را به روز کرده تا به کاربران امکان بدهد ساده‌تر به پیام‌های خود نظم ببخشند.

شادی در ۳۱ - شهر - ۱۳۹۰

یک دیدگاه تاکنون

  1. vahide گفت:

    آگاهی از اخبار مهم باز طریق ایمیل

پاسخ دادن