دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/10/steve-jobs_nariya.jpg

سازمان بهداشت عمومی شهرستان “سن خوزه” با انتشار گواهی فوت استیو جابز، نشان داد که ایست تنفسی ناشی از متازتاز سرطان پانکراس علت مرگ رئیس اپل بوده است.

در این گواهی فوت آمده است: “استیو جابز، کارفرمای اقتصادی در بخش فناوریهای برتر، در ساعت ۳ بعد از ظهر (به وقت محلی) روز ۵ اکتبر درگذشت.” خبر درگذشت جابز را خبرگزاری آسوشیتدپرس چند ساعت بعد اعلام کرد.

در این گواهی فوت همچنین آمده است که مرگ استیو جابز به فاصله ۵ سال پس از تشخیص سرطان اتفاق افتاده است. بنابراین، این مرگ در اثر سرطانی بوده است که در سال ۲۰۰۶ آغاز شده است. در این سال اولین علائم ناگهانی کاهش وزن استیو جابز نمایان شد و در همان زمان یک اختلال هورمونی شدید در وی به وجود آمد.

همین بیماری موجب شد که تا سال ۲۰۰۹ چندین بار به طور موقت کار را ترک کند تا اینکه در این سال یک پیوند کبد دریافت کرد که احتمالاً به دلیل متازتاز سرطان پانکراس در کبد بوده است.

در حقیقت، جابز یکبار در سال ۲۰۰۴ به سرطان پانکراس مبتلا شده بود. این سرطان به دلیل یک شکل نادر از تومور پانکراس قابل درمان بود و بنابراین در آن زمان بیماری در وی درمان شد.

احتمالاً منظور از ۵ سال پس از بیماری که در این گواهی فوت آمده است تشخیص متازتازی بوده که دو سال پس از اولین درمان رخ داده است.

شادی در ۲۰ - مهر - ۱۳۹۰

پاسخ دادن