دانشنامه ناریا
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



لیست مواد غذایی ای که برای تقویت اعصاب مفیدند

تغذیه‌ی نامناسب نه تنها بر روی اعصاب و روان آدمی تاثیر بدی می‌گذارد ، بلکه باعث مختل شدن فعالیت سایر سیستم بدن نیز می‌گردد. توصیه‌ی همه‌ی متخصصان این است که به آن‌چه می‌خورید دقت کنید و سعی نمایید مواد غذایی مغذی و مفید را بر مصرف موادی با ارزش غذایی کم، ترجیح دهید.

احساس ، کوفتگی، بی‌حالی و بی‌میلی به‌کار عارضه‌ای است که در بین افراد جامعه شیوع نسبتا زیادی دارد. این اختلال چنانچه ادامه یابد موجب کاهش کارایی و اتلاف انرژی در انسان می‌شود.این اختلال با وجود اینکه به‌ظاهر مشکل بزرگی به‌نظر نمی‌رسد اما چنانچه ادامه یابد موجب کاهش کارایی و در واقع اتلاف انرژی در انسان می‌شود. این عارضه نشانه بروز اختلالات جدی در سلامت انسان است و در واقع معلولی است از وجود اشکال‌های مهم در سلامت شخص.پس باید به این حالت غیر عادی و آزار دهنده به‌طور جدی‌تر نگریست و عوامل ایجاد کننده آن را پیدا کرده و در پی رفع آن برآمد.در ادامه فاکتورهای موثر در این مورد بیان می‌شوند:

ویتامین‌های گروه B

این گروه، سری ویتامین‌هایی را تشکیل می‌دهند که اکثرا خواص مشابه داشته و در منابع غذایی نیز تا حدود زیادی مشترکند.این گروه ویتامینی در ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی موثرند. برخی از آنها در تشکیل مواد موجود در ساختمان سلول‌های عصبی نقش دارند.کمبود این گروه ویتامین می‌تواند موجب تخریب ساختمان سلول‌های عصبی، اختلال در عملکرد سیستم عصبی و در نتیجه بروز عوارض و مشکلات جدی عصبی بشود.

منابع غذایی انرژی

انرژی مورد نیاز بدن از سه منبع کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین تامین می‌شود.لازم است انرژی مورد نیاز را بیشتر از کربوهیدرات‌ها تامین نمود و از بین کربوهیدرات‌ها، مواد نشاسته‌ای به مواد قندی ارجحیت دارند.میزان انرژی دریافتی روزانه نباید بیش از حد نیاز بدن باشد زیرا موجب بروز چاقی و عوارض ناشی از آن می‌شود.وزن بدن بهترین معیار جهت تعیین کفایت انرژی دریافتی است.

بیماری روحی، بیماری‌ای نیست که به‌طور ناگهانی بروز کند، بلکه در اثر یک رشته علل پیش می‌آید

خوشبختانه بعضی از دلایل بروز بیماری‌های روانی صرفاً به تغذیه مربوط می‌شوند، بنابراین می‌توان با تغییر شیوه رژیم غذایی آن را برطرف ساخت. از مدت‌ها پیش ثابت شده است که کمبود ویتامین‌های گروه B می‌تواند یک نوع جنون ایجاد کند.این چهار ماده در گوشت‌ها مانند گوشت گوساله یا گوسفند ،جگر، مغز و قلوه وجود دارد.

کمبود ویتامین های گروه B باعث ایجاد اختلالات عصبی مانند اضطراب شدید ، افسردگی ، عصبانیت و فشار عصبی می شود.

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که تحت رژیم‌های غذایی فاقد ویتامین‌های گروه B قرار گرفته‌اند، به اختلال روانی، اضطراب شدید و افسردگی مبتلا شده‌اند.

این آزمایش‌ها به صراحت ثابت می‌کند که کمبود ویتامین‌های B می‌تواند یکی از علل اصلی بعضی از اختلالات روانی باشد. گروهی از دانشمندان در سوئد، مغز اشخاصی را که در حالت جنون از دنیا رفته بودند، با مغز اشخاصی که با مرگ‌های ناگهانی و به‌طور عادی مرده بودند تشریح و مقایسه کردند و دریافتند که چهار ماده در مغز اشخاص عادی وجود دارد که در مغز کسانی که در اثر جنون جان خود را از دست داده بودند، وجود ندارد. این چهار ماده عبارت است از: ۱- آدنین، ۲- تیامین، ۳- سیتوزین، ۴- گوآمین

شادی در ۲۸ - مرد - ۱۳۹۷

پاسخ دادن