دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



مشاوره تحصیلی تلفنی

منظور از مشاوره تحصیلی و یا مشاوره تحصیلی رایگان ارائه اطلاعات لازم برای افزایش موفقیت تحصیلی است.
مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان مفید است. خصوصا افرادی که قصد موفقیت در کنکور ورود به دانشگاهها را دارند می توانند بهره زیادی از مشاوره تحصیلی ببرند.
مشاور تحصیلی روانشناسی است که سواد و تجربه کافی در افزایش توان تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را دارد.

مشاوره تحصیلی برای موارد زیر کمک کننده است:

  1. تقویت حافظه
  2. روشهای یادگیری
  3. انتخاب رشته تحصیلی در دبیرستان
  4. انتخاب رشته کنکور در دانشگاه
  5. مشاوره انتخاب رشته
  6. مشاوره انتخاب رشته کنکور
  7. مشاوره تلفنی انتخاب رشته
  8. انتخاب رشته دانشگاه
  9. ثبت نام کنکور سراسری
  10. مشاوره ثبت نام کنکور
  11. افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی
  12. مدیریت زمان
  13. کاهش استرس
  14. افزایش هوش
  15. تنظیم خواب
  16. افزایش اعتماد بنفس
  17. یادگیری گروهی
  18. روشهای خلاصه برداری
  19. تند خوانی
  20. برنامه تحصیلی
  21. آموزش دروس سخت
  22. اصلاح تغذیه
  23. تجویز دارو برای تقویت حافظه
  24. افزایش فهم و درک کلامی
  25. افزایش فهم و درک ریاضی
  26. درمان اختلالات یادگیری
  27. درمان فراموشی.
  28. روشهای آموزش زبان های خارجی
  29. ارتباط صحیح با معلمان
  30. ارتباط صحیح با همکلاسی ها
  31. معرفی کتاب های کمک درسی
  32. انتخاب محل تحصیل
  33. اصلاح مکان مطالعه
  34. درمان اضطراب امتحان
  35. درمان کمال طلبی

وظایف یک مشاور تحصیلی چیست؟

مشاوران تحصیلی نقش مهمی درتمام مراحل درسی و شخصی دانش آموزان دارند و به آنها کمک می کنند در شرایط نا مساعد بتوانند مشکلات خود را حل کنند. این خدمات شامل موارد زیر می باشد:

مشاوره کنکور تلفنی

مشاوره برای کنکور

مشاوره کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره و برنامه ریزی کنکور

بهترین مشاور کنکور

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد

جمع بندی کنکور

برنامه ریزی کنکوری

مسئولیت های اصلی

مشاوران تحصیلی دانش آموزان را برای درس خواندن تشویق می کنند، و سعی می کنند با ورود به مشکلات شخصی و درسی دانش آموزان، آنها را حمایت کرده و در حل ین مشکلات به آنها کمک کنند.

اکثر مشاوران تحصیلی که در مدارس کار میکنند، با مسئولین مدرسه، معلمان، والدین و روانشناسان در ارتباط هستند و سعی می کنند از نظرات و مشورت های آنان، در پیشرفت دانش آموزان کمک کنند.

این مشاوران تحصیلی راهنماهیی های جامع و با استفاده از پشتیبانی های مختلف، سعی می کنند به دانش آموزان کمک کنند تا در کلاس درس موفق عمل کنند. شاعی ترین مشکلات دانش آموزان شامل اضطراب، زندگی شخصی، مشکل در درس خواندن، مدیریت استرس و مشکلات عاطفی گوناگون است.

علاوه بر اینها، مشاوران وظیفه ی کنترل فعالیت های درسی دانش آموزان را نیز به عهده داشته و موظف اند به آنها درباره ریسک هایی که در امور درسی متوجه آنها هست، هشدار دهند.

آنها اکثرا در خصوص برنامه ریزی های درسی، مشخص کردن اهداف و سازماندهی زندگی آنها، به نحوی که بتوانند اهداف درسی مد نظر خود، و خروجی که برای آن تلاش می کنند، برنامه ریزی های مناسبی خواهند در نظر خواهند گرفت.

رفع مشکلات غیر درسی

علاوه بر تلاش برای پشتیبانی و پیشرفت های درسی برای دانش آموزان، مشاوران تحصیلی ممکن است با مشکلات دیگری نیز مواجه شوند که برای رفع آنها نیاز به دخالت مستقیم یا غیر مستقیم آنها باشد؛ مانند مشکلات خانوادگی و مشکلات عاطفی دانش آموزان.

در نتیجه، این افراد باید نسبت به مسائل دید بازی داشته باشند و توانایی درک بسیاری از مسائل حساس را داشته باشند. نمونه های شایع این مشکلات که اکثر مشاوران تحصیلی با آنها مواجه می شوند، شامل موارد زیر است:

  • قلدری، خشم و دعوا بین دانش آموزان
  • بلوغ و مشکلات مربوط به این سن
  • مشکلات شخصی و رشدی
  • مشکلات خانوادگی
  • مورد تمسخر واقع شدن
  • بی انگیزگی
  • مشارکت های خانوادگی مثبت
  • بی انگیزگی دانش آموزان برای درس خواندن
  • مشکلات دانش آموزان با معلمان و یا هریک از افراد کادر مدرسه
  • مشکلات سرویس و حمل و نقل دانش آموزان
  • مشکلات پایه ای و درسی
  • برطرف کردن عوامل استرس زا در زندگی دانش آموز
  • برطرف کردن عوامل استرس زا در مدرسه یا کلاس درس دانش آموزان
  • ارائه پیشنهادات در زمینه رشد درسی
  • طرح برنامه درسی برای دانش آموزان

 مشاوران معمولا با فراهم کردن جلسات خصوصی با دانش آموزان، یا جلساتی با اولیای آنها سعی در حل مشکلات مختلف، اعم از مشکلاتی که اشاره شد خواهند کرد. مشاوران، با مشورت خانواده ها می توانند راهکار های سازنده ای به نفع و در جهت رشد دانش آموزان ارائه کنند. این جلسات می توانند حضوری، تلفنی یا حتی بصورت نوشتاری باشد.

 

مشاوره تحصیلی و اهمیت آن

یک مشاور متخصص و خوب، با داشتن مهارت و صلاحیت علمی و حرفه ای تلاش می نماید تا با توجه به وضعیت و علاقه دانش آموز، نیاز او را بر آورده و با تلاش برای خودشناسی، مراجع و کسب بهترین راه و روش او را به نتیجه دلخواه خود برساند.

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی، تعیین تکلیف نمودن و تحمیل یک راه حل به دانش آموز نیست، بلکه یک نوع آموزش هنر یادگیری است به گونه ای که یک مشاور متخصص و خوب، با داشتن مهارت و صلاحیت علمی و حرفه ای تلاش می نماید تا با توجه به وضعیت و علاقه دانش آموز، نیاز او را بر آورده و با تلاش برای خودشناسی، مراجع و کسب بهترین راه و روش او را به نتیجه دلخواه خود برساند.

تکنیک‌ها و روش مطالعه صحیح

بسیاری از دانش‌آموزان با وجود سخت‌کوشی و ساعات مطالعاتی بالا، به دلیل نداشتن مهارت یادگیری و تکنیک‌های اساسی و لازم مطالعه، بازدهی بالایی نداشته و به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند. در نتیجه از پیشرفت باز می مانند و نمی توانند آنگونه که شایسته آنهاست، قدم بردارند و در نهایت در مسیر تحصیل دچار تزلزل و سستی می‌شوند.

برنامه ریزی مناسب

گاهی دانش آموز، روش مطالعه صحیح را می‌داند، اما در یک برنامه ریزی مناسب ناتوان است. این برنامه ممکن است با توانایی‌ها، شرایط، ویژگی‌ها و روحیات فرد سازگار نباشد، بنابراین اجرایی کردن آن ناممکن است و یا زمان و انرژی زیادی از فرد را بیهوده هدر ‌دهد. ذوق و شوق ادامه تحصیل در این دانش آموزان به مرور زمان از بین می رود.

اهمیت مشاوره تحصیلی

مشاوره ی تحصیلی به جهت نقش مهمی که در موفقیت یا شکست دانش آموزان و دانشجویان در مسیر تحصیلی و شغلی خود ایفا می کند از اهمیت بسیار بالایی در نزد والدین و فرزندانشان برخوردار است.

اهداف مشاوره تحصیلی

بطور کلی اهداف مشاوره تحصیلی عبارت است از: هدایت تحصیلی، آموزش مهارت های مطالعه و یادگیری، حل مشکل افت تحصیلی، استرس و اضطراب امتحانات، رفع رفتارهای نابهنجار، ارائه راهکار برای حل مشکلات روحی و روانی و در نهایت هموار کردن مسیر دانش آموزان برای موفقیت در تحصیلات.

از طریق مشاوره تحصیلی می‌توان توانایی‌ها و نیز محدودیت های دانش آموزان را شناخت و از امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد.

مشاورتحصیلی می‌تواند با شناسایی دقیق استعدادها و توانایی های دانش آموزان آنها را به سوی رشته تحصیلی مناسب راهنمایی کند. مشاور تحصیلی با همکاری معلم، خانواده و مسئولان مدرسه می‎تواند دانش‎آموزان را در جهت رفع مشکلات تحصیلی، خانوادگی، روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری دهد.

وظایف مشاوران تحصیلی

– تعیین نمودن هدف مشخص و معین

– ایجاد حس خونسردی و آرامش در دانش آموز

– آموختن این نکته به دانش آموز که به حرف مردم اهمیت ندهد.

– بالا بردن و ارتقای اعتماد به نفس در دانش آموز

– ایمان آوردن به پیروزی در نتیجه تلاش

– حذف تمام موارد منفی در زندگی دانش آموز

– طراحی یک برنامه جامع و هدفمند درسی با توجه به وضعیت (تحصیلی، روحی، معنوی و …) دانش آموز

نقش خانواده در مشاوره تحصیلی

بدون شک مشاور تحصیلی بدون توجه به خانواده ی دانش آموز و دانشجو موفقیت چندانی در امر مشاوره دانش آموزان خود کسب نخواهد کرد. خانواده و والدین نقش بسزایی در پیدایش افت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی و شغلی آنها دارند. خانواده سرعت دانش آموز را در رسیدن به اهداف تحصیلی تنظیم می‌کند. خانواده‌های بدون انگیزه، بدون اطلاع و غیر فعال موجب کاهش سرعت دانش آموزان بااستعداد می‌شوند.

از اینرو در فرآیند مشاوره تحصیلی، لزوم انجام مشاوره با والدین اهمیت خاصی پیدا می‌کند. مشاور تحصیلی خانواده را از ویژگی ها و استعدادهای کمتر دیده شده‌ی فرزندشان آگاه می‌سازد و مهارت های لازم برای موفقیت او را به آنها می آموزد. مشاور همچنین به حل مسائل و مشکلات درون خانوادگی که می تواند باعث بروز افت تحصیلی دانش آموز شود، کمک بسزایی میکند.

انجام پایان نامه  – انجام پایان نامه کارشناسیانجام پایان نامه کارشناسی ارشدانجام رساله دکترینگارش پروپوزالدکوراسیون داخلیدکوراسیون منزلدکوراسیون خانهطراحی دکوراسیون داخلی –  دکوراسیون اداریانجام تحلیل های آماری

Ket bilietai  – Ket Testaiket bilietai nemokamai 2020baking sodasodium bicarbonate food gradesoda ashbentonite

پاسخ دادن