دانشنامه ناریا
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



images

شروع آب و هوای سرد، پوست خشک تر، شده و به راحتی تحریک می شود. پوست ممکن است سبوم  کمتر تولید کند و  رطوبت را کاهش دهد چون در پاییز و زمستان به علت تغییرات در آب و هوا و نیز ماهیت خشک  وسایل گرمایشی پوست هم خشک میشود. در طول پاییز و زمستان   نیاز به تنظیم برنامه مراقبت پوست داریم. در اینجا چند راهنمایی مراقبت از پوست  را بطور طبیعی وسریع  در طول ماه های سرد بیان میکنیم.

فصل پاییز یکی از زیرک ترین فصل های ساله. هوا اونقدری سرد نشده که به فکر لباس گرم و تدارکات لازم برای سرما باشیم، اما با این حال ممکنه یهو بادی بوزه و همه مون رو غافلگیر کنه. از طرفی، نور آفتاب پاییزی همچنان وجود داره، و اینکه فکر کنیم توی این روزهای خنک و نیمه ابری نیازی به مراقبت از پوستمون نیست، فکر کاملا اشتباهیه. هر فصلی نیاز به مراقبت های ویژه خودش داره. چه محصولاتی برای مراقبت از پوست توی فصل پاییز نیاز داریم؟

۱ . مرطوب کننده صورت (ترجیحا مخصوص پوست های خشک). توی فصل پاییز، پوست به خاطر سرما و بادهای لرز آوری که هر از گاهی غافلگیرمون می کنند، حسابی برای کرم مرطوب کننده تشنه میشه. یادتون نره، هر روز باید از مرطوب کننده استفاده کنید!

۲ . همیشه مرطوب کننده دست توی کیفتون داشته باشین. این باد خشک و خشنی که هر از گاهی آدم رو میخکوب می کنه، با دستهای آدم دشمنی داره، پس زود به زود مرطوب کننده بزنید. پوشیدن دستکش های پاییزی هم فکر خوبیه!

۳ . ضد آفتاب رو فراموش نکنید! درسته که هوا گرم نیست و آفتاب به مستقیمی تابستون نمیتابه. اما این دلیل نمیشه که از آسیب های نور خروشید در امان باشیم. همچنان هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

۴ . مراقب پاهات باش. توی فصل های سرد، پاها قراره ساعت ها توی پوتین و کفش باقی بمونن. پس به فکر باشید و برای داشتن پاهای سالم و زیبا، هر از گاهی از اسکراب های پا استفاده کنید.

۵ . از لوازم آرایش چرب تر استفاده کنید. توی سرما، پوست آدم هرچه بیشتر به چربی و مواد روغنی احتیاج داره. پس برای اینکه آرایشتون روی صورت نماسه، محصولاتی رو انتخاب کنید که بیشتر چرب هستن و توی هوای سرد روی صورتتون بهتر میشینن.

۶ . دستگاه بخور. روشن کردن دستگاه بخور توی خونه میتونه به راحتی رطوبت دلخواهتون رو به پوست صورت برگردونه. اضافه کردن اسانس های خوشبو هم میتونه این تجربه رو براتون لذت بخش تر کنه!

۷ .  کرم مغذی شب. داشتن کرم مغذی روی صورت از شب تا صبح به پوستتون کمک میکنه خودش رو ترمیم کنه، و برای سرمایی که صبح انتظارش رو میکشه آماده بشه.

۸ . لبهای نرمی داشته باشید. باد پاییزی خیلی سریع لب ها رو خشک میکنه و این هم باعث سوزش لب ها میشه، هم منظره زیاد قشنگی نداره. یه چرب کننده لب لابلو توی جیبتون داشته باشید.

شادی در ۴ - آذر - ۱۳۹۳

پاسخ دادن