دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



مصرف ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو ارتباط دارد

محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد در بوستون در این مطالعه که در مجله BMC Medicine منتشر شده است نوشتند: نتایج این مطالعه بر اهمیت افزودن ماست به یک رژیم غذایی سالم تاکید دارد.

محققان در این مطالعه اطلاعات تغذیه ای ۱۹۵ هزار امدادگر را در مورد مصرف محصولات لبنی در عرض چند دهه مورد بررسی قرار دادند.

۱۵ هزار نفر از این افراد در طول این مدت به دیابت نوع دو مبتلا شدند.
محققان در این مطالعه متوجه شدند که هیچ ارتباطی میان مصرف مواد لبنی و خطر ابتلا به دیابت نوع دو وجود ندارد اما از سوی دیگر مصرف زیاد ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو ارتباط دارد.اما این ارتباط در مورد دیگر محصولات لبنی مشاهده نشد.

محققان با بررسی مصرف تک تک محصولات لبنی متوجه شدند که تنها مصرف زیاد ماست با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو ارتباط دارد.

تجزیه و تحلیل های بیشتر نشان داد که مصرف یک وعده ماست در روز معادل با ۲۸ گرم خطر ابتلا به دیابت نوع دو را ۱۸ درصد کاهش می دهد.

این در حالی است که مطالعات قبلی نشان داده بود که کلسیم، منیزیم و برخی اسیدهای چرب موجود در محصولات لبنی خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد.

محققان همچنین متوجه شدند که باکتری پروبیوتیک موجود در ماست می تواند به بهبود توازن چربی ها و آنتی اکسیدان ها در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک کند.

 

شادی در ۹ - دی - ۱۳۹۳

پاسخ دادن