دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/11/anti_virus_old_nariya.jpg

ویروس ها همیشه برای ما یک مشکل جدی به حساب می آیند و کمتر کسی است که دارای کامپیوتر باشد و سیستم او آلوده به ویروس نشده باشد. ویروس ها یا بهتر است بگوییم بدافزارها انواع مختلف دارند از جمله آنها می توان به Worm٬ Trojan ٬ Malware ٬ … اشاره کرد.

برای در امان ماندن از شر ویروس های مزاحم دو راه داریم٬ اول اینکه سیستم خود را با دنیای بیرون قطع ارتباط کنیم و حتی CD هم داخل درایو نگذاریم که غیر ممکن است و راه دوم که معقول تر است استفاده از برنامه های پیشگیری مثل آنتی ویروس ها است.
حال در اینجا حتما سوال خیلی از کاربران است که چه آنتی ویروسی انتخاب کنیم؟
انتخاب آنتی ویروس برای بیشتر کاربران سلیقه ای شده است و حتی بعضی اوقات تعصبی انتخاب می کنند. کامپیوتر من اولین بار در ۶ سال پیش آلوده به ویروسی خطرناک شد که ضمینه آشنایی من با آنتی ویروس ها به همان موقع بر می گردد. در آن زمان فقط ۳ آنتی ویروس حرف اول را میزدند و انتخاب راحتتر بود ولی در حال حاضر به حدی تعداد آنتی ویروس ها زیاد شده است که از مرز ۵۰ مورد هم گذشته است و انتخاب را بسیار دشوار کرده است.
از جمله فاکتورهای انتخاب آنتی ویروس به موارد زیر می شود اشاره کرد:
– قدرت شناسایی و حذف ویروس ، Trojan ، Malware ، Worm ، HackTool و سایر بدافزارها.
– کمترین تأثیرگذاری بر سرعت سیستم کاربر.
– نصب سریع و محیط ساده و کاربر پسند.
– بدست آوردن سریع و آسان کلید یا آنچه برای Active کردن برنامه نیاز است و مدت ماندگار آن.
– دسترسی سریع به سیستم غیرفعال کردن موقت آنتی ویروس برای جلوگیری از حذف یک فایل.
– دفعات Update شدن در طول روز و حجم دانلود شده.
– سرعت Scan کردن سیستم.
فاکتورهای بالا در انتخاب آنتی ویروس مناسب برای سیستم شما تعیین کننده هستند ولی کاربران که نمی توانند همه آنتی ویروس ها را تهیه کرده و آزمایش کنند. این کار را شرکت های معتبری برای ما انجام می دهند و برای تست های انجام داده شده گواهی صادر می کنند که نشان از صحت کارایی آنتی ویروس می باشد.
یکی از این شرکت ها شرکت AV-Comparatives می باشد که دقیقترین تست ها را انجام می دهد. تست های این شرکت به حدی معتبر است که آنتی ویروس های معروف که تا حدودی می شناسیم در دوره های ۶ماهه محصول خود را برای تست و اخذ گواهی به این شرکت می دهند.
این شرکت در آخرین تستی که در شهریور ماه ۹۰ (August ) بر روی قدرت شناسایی آنتی ویروس ها انجام داده است نتایج این آزمایش را به شرح ذیل اعلام نموده است :

در این تست همانطور که در جداول بالا مشاهده می کنید ۲۰۶٫۰۴۳ فایل مخرب برای اسکن به آنتی ویروس ها داده شد که نتایج شناسایی این فایل ها قدرت شناسایی آنتی ویروس را مشخص می کند و همچنین فایل هایی که عملکرد ویروسی دارند ولی ویروس نیستند نیز در این میان به اسکن گذاشته می شود و شناسایی اشتباه فایل به عنوان ویروس نمره منفی برای آنتی ویروس به ارمغان می آورد که اگر این میزان از حد مجاز بیشتر باشد گواهی تایید برای آنتی ویروس صادر نمی شود.
درصد تراکم فایل های مخرب داده شده برای اسکن به آنتی ویروس ها را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

در قسمت دیگر این آزمایش آنتی ویروس ها از نظر سرعت اسکن فایل ها مورد آزمایش قرار گرفتند که نتایج را در نمودار زیر مشاهده می کنید. ( مقدار بیشتر بهتر است و نشانه مقدار حجمی اسکن در ۱ ثانیه می باشد)

این موسسه به آنتی ویروس ها سه گواهینامه ADVANCED+ (فوق پیشرفته ) , ADVANCED(پیشرفته ) و STANDARD (در حد استاندارد) اعطا می کند.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید دو آنتی ویروس PC TOOLS و K7 گواهی TEST دریافت کردند که نشانه رد این آنتی ویروس ها در تست انجام شده می باشد. و در پایان رده بندی آنتی ویروس ها از لحاظ قدرت ٬ سرعت و دقت اسکن در ماه آگوست سال ۲۰۱۱ را مشاهده می کنیدکه مطابق جدول بالا می باشد:
۱- G DATA 2- AVIRA 3- PANDA 4- F- SECURE
اگر نگاهی به تست های انجام شده در سال های قبل بیاندازیم مشاهده می کنید که آنتی ویروسی خاص که شما به آن تعصب دارید ممکن است در برهه ای از زمان در ورژن خاصی عملکرد بهتری داشته و این باعث نمی شود که شما امنیت سیستم و اطلاعات مهم خود را به آن بسپارید.

شادی در ۳۰ - آبا - ۱۳۹۰

دسته

دانستنی, نرم افزار

برچسب ها

پاسخ دادن