دانشنامه ناریا
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



گروه‌های هکری در سال‌های اخیر همپای سایت‌ها و شبکه‌های جدید، فعالیت می‌کنند و مشخص نیست که دقیقا به سراغ کدام گروه، حزب و یا تکنولوژی می‌روند؛ در این گزارش به مهم‌ترین هک‌های انجام شده در سال ۹۰ پرداخته شده است. کارشناسان تاکید دارند که اگر پسورد ساده‌ای برای فایل‌ها انتخاب شود، در واقع راه برای هکرها باز گذاشته‌ شده و کاربران باید در انتخاب پسوردها دقت کنند.

* ۲۵ میلیون کاربر پلی استیشن هک شدند
پس از گذشت حدود دو هفته از بروز اختلال در شبکه پلی‌استیشن، شرکت سونی اعلام کرد براساس جدیدترین بررسی‌ها ممکن است هکرها اطلاعات شخصی ۲۴.۶ میلیون کاربر دیگر را به سرقت برده باشند.

شبکه پلی استیشن دارای ۷۷ میلیون کاربر در سراسر جهان است؛ حمله هکرها به این شبکه در تاریخ ۱۶ و ۱۷ ماه آوریل ۲۰۱۱ صورت گرفت اما شرکت سونی این موضوع را در تاریخ ۲۶ ماه آوریل به اطلاع کاربران رساند.

*هکرهای چینی جی‌میل را هک کردند
وبلاگ The Contagio security blog در ماه فوریه شواهدی داشت که حملاتی از سوی هکرها به اکانت‌های جی‌میل دولتی و نظامی آمریکا صورت گرفته است.

البته دولت چین هرگونه حمایت از این هکرها را رد کرده است. این اکانت‌ها شامل اکانت‌های فعالان حقوق بشر چین، کارمندان بلندپایه دولت آمریکا و کارمندان نظامی آمریکا می‌شود.

گوگل نحوه هک شدن را به‌صورت راهنمایی کاربران به وب سایت جعلی برای گرفتن شناسه کاربری و رمز عبور توضیح داد. همچنین هکرها با استفاده از سیستم فوروارد اتوماتیک گوگل، جی‌میل را هک کرده‌اند.

*وب‌سایت سونی در اروپا هک شد
چندی پیش سونی اعلام کرد که در تازه‌ترین حمله هکرها به تاسیسات آنلاین این شرکت، یک وب‌سایت فرعی سونی در اروپا هک شد.

به گفته سخنگوی سونی در توکیو، هیچ اطلاعات محرمانه‌ای به سرقت نرفته یا در اینترنت منتشر نشده است و هکرها به این وب‌سایت رخنه کرده‌اند اما اطلاعاتی که توسط هکرها کپی شده همان اطلاعاتی است که در وب سایت کمپانی در دسترس همه هست.

هم‌چنین حملات گسترده هکرها به تاسیسات آنلاین سونی از اواسط ماه آوریل شروع شده و باعث ضرر چند میلیارد دلاری این شرکت و کاهش ۲ درصدی ارزش سهامش شد.

*وب‌سایت مجلس سنای آمریکا هک شد
در تازه‌ترین حمله هکرها در آمریکا، وب‌سایت مجلس سنای آمریکا هک شد و بخشی از اطلاعات آن به سرقت رفت.

به گفته یکی از اعضای مجلس سنای آمریکا، گروه هکرهای Lulz Security وب‌سایت مجلس سنا را هک کرده‌اند و به بخشی از اطلاعات دست یافته‌اند اما موفق نشده‌اند به پشت فایروال‌ها و اطلاعات حساس‌تر دست یابند.

مقامات در این باره گفتند که خوشبختانه اطلاعات شخصی هیچ‌یک از اعضای مجلس سنای آمریکا در اختیار هکرها قرار نگرفته است.

گروه هکرهای Lulz Security پیش‌تر به شبکه آنلاین پلی‌استیشن متعلق به سونی حمله کرده و اطلاعات مال و شخصی میلیون‌ها کاربر این شبکه را به سرقت برده بودند.

*وب‌سایت و تلفن‌های طالبان هک شد
سخنگوی طالبان اعلام کرد که تلفن‌های همراه و سایت‌های اینترنتی و نشانی‌های ای‌میل آن‌ها هک شده است.

سخنگویان طالبان گزارش‌ها درباره مرگ ملا محمد عمر، رهبر این گروه را رد کرده‌ و اعلام کردند که دشمن سایت و شماره تلفن ما را هک کرده و به همه پیام فرستاده که ملا عمر، رهبرمان جان خود را از دست داده است.

پیش‌تر، برخی منابع خبری به نقل از پیامک ارسالی از طریق یک شماره تلفن همراه مورد استفاده سخنگویان طالبان، گزارش کرده بودند که “شورای رهبری امارت اسلامی افغانستان” درگذشت ملاعمر را اعلام کرده است.

*ویکی‌لیکس هم هک شد!
وب‌سایت ویکی‌لیکس بعد از انتشار ده‌ها هزار سند محرمانه وزارت خارجه آمریکا مورد حمله هکری قرار گرفت و مسدود شد. سازمان‌دهندگان ویکی‌لیکس در توییتر اعلام کردند: وب‌سایت ویکی‌لیکس هم‌اکنون مورد حمله هکری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است.

سازمان‌دهندگان ویکی‌لیکس از طرفداران خود خواستند برای مشاهده اسناد محرمانه منتشره به وب سایت آینه (mirror) ویکی‌لیکس مراجعه و یا اینکه از یک سیستم جداگانه جست‌وجو (cablegatesearch.net) استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست چه گروه یا نهادی این حمله هکری را انجام داده است. این وب‌سایت افشاگر یک هفته قبل این اتفاق بیش از ۱۲۵ سند محرمانه و حساس مربوط به وزارت خارجه آمریکا را منتشر کرد که گفته می‌شود باعث شرمندگی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور می‌شود.

* هک شرکت‌های دفاعی در نروژ
شرکت‌های نفت، گاز و شرکت‌های دفاعی در نروژ مورد حمله هکرها قرار گرفتند.

بنا بر گفته آژانس امنیت ملی نروژ، به دنبال این هک، اسرار و اطلاعات صنعتی درباره مذاکرات قراردادها دزدیده شد.

این آژانس هم‌چنین اعلام کرد که حدود ۱۰ شرکت و شاید هم بیش‌تر در بزرگ‌ترین موج حملات با قصد ضربه زدن به این کشور، مورد حمله قرار گرفتند.

نروژ جزو آخرین کشور در فهرست کشورهایی قرار گرفته که اسرار و مالکیت فکری خود را به خاطر دزدان سایبری از دست داده‌اند.

* هکرها همکاران خود را هک کردند
پس از اینکه گروه هکرهای آنونیموس وب‌سایت وزارت دفاع سوریه را هک کرد، هکرهای سوری طی اقدامی تلافی‌جویانه شبکه اجتماعی آنونیموس به نام آنون پلاس (AnonPlus) را هک کردند و عکس‌هایی وحشتناک و نفرت‌انگیز برروی این شبکه اجتماعی فرستادند.

شبکه اجتماعی گروه هکرهای آنونیموس به نام آنون‌پلاس (AnonPlus) نزدیک به یک ماه است که راه‌اندازی شده است. چندی پیش این گروه وب‌سایت وزارت دفاع سوریه را هک کرده بود.

هکرهای سوری طی اقدامی تلافی‌جویانه شبکه اجتماعی آنونیموس به نام آنون پلاس(AnonPlus) را هک کردند و عکس‌هایی وحشتناک از اجساد سوخته شده را برروی این شبکه اجتماعی فرستادند. این گروه ادعا کرده که این اجساد متعلق به شهروندان سوری و پرسنل ارتش سوریه است که توسط معترضان کشته شده‌اند.

هکرهای سوری هم‌چنین در پیغام خود به آنونیموس اعلام کردند: “در پاسخ به هک شدن وب‌سایت وزارت دفاع سوریه، مردم سوریه تصمیم گرفتند فضای اینترنت را از وجود وب‌سایت شما پاک‌سازی کنند.”

شادی در ۲۰ - اسف - ۱۳۹۰

پاسخ دادن