دانشنامه ناریا
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



win7win8

ویندوز جدید مایکروسافت هنوز از راه نرسیده سر و صدای بسیاری به پا کرده و همه کاربران قدیمی این سیستم عامل را جذب خود کرده است. اگر شما هم دوست دارید این ویندوز جدید را تجربه کنید اما نمی خواهید ویندوز ۷ خود را از دست بدهید، با ما همراه شوید تا نحوه بوت دوگانه ویندوز ۸ در کنار ویندوز ۷ را فرابگیرید.
ابتدا باید یک پارتیشن جدید روی ویندوز ۷ ایجاد کنید اما توصیه ما این است که پیش از شروع حتما از اطلاعات مهم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از خطر از دست رفتن اطلاعات هنگام عملیات پارتیشن بندی در امان بمانید.
برای ایجاد یک پارتیشن جدید در ویندوز ۷ کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. حال برای اجرای برنامه Disk Management عبارت diskmgmt.msc را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.
در ادامه برای فراهم آوردن فضای لازم برای نصب ویندوز ۸، باید درایو C خود را کمی کوچک تر کنید؛ برای این کار در برنامه مذکور روی درایو C راست کلیک و سپس گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید.
حال باید میزان حجم مورد نظر از حافظه را برای نصب تعیین کنید که توصیه می شود فضایی برابر ۱۵ تا ۲۰ گیگابایت را به آن اختصاص دهید. پس از به پایان رسیدن عملیات کوچک سازی درایو C ، روی پارتیشن تخصیص داده نشده یعنی (Unallocated) راست کلیک و گزینه New Simple Volume را انتخاب کنید.
حال از طریق پنجره ای که باز شده است،مطمئن شوید که فرمت پارتیشن جدید NTFS باشد و در نهایت یک نام دلخواه به عنوان مثال Windows ۸ را برای آن تعیین کنید.
حال برای نصب ویندوز ۸ از طریق یک DVD و یا فلش مموری که حاوی فایل راه اندازی ویندوز ۸ است، مراحل نصب را شروع کنید. در مراحل اولیه نصب زمانی که درباره نوع نصب (Type of Installation) از شما سوال شد، گزینه Custom را انتخاب کنید و برای محل نصب آن همان پارتیشنی راکه ایجاد کرده اید، برگزینید.
پس از پایان نصب ویندوز ۸ منوی بوت ویندوز به همراه ۲ سیستم عامل ۷ و ۸ به نمایش در می آید که در حالت پیش فرض پس از ۳۰ ثانیه ویندوز ۸ اجرا می شود و می توانید از طریق گزینه Change defaults or choose other options، سیستم عامل پیش فرض را به ویندوز ۷ تغییر دهید.

شادی در ۲۶ - آذر - ۱۳۹۲

پاسخ دادن