دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



https://www.nariya.ir/wp-content/uploads/2011/07/googtr.jpg

طی اقدامی از سوی شرکت گوگل ، سرویس Google Trends راه اندازی شد. در این سرویس جدید شما می توانید با جستجوی نمودار درباره میزان محبوبیت ، میزان استفاده و … اطلاعات لازم را به دست آورید.

با استفاده از این سرویس شما می توانید محبوبیت یا تعداد استفاده از یک نرم افزار یا هر چیز دیگر را به دست آورید. برای شروع کار با این سرویس ، ابتدا به Google Trends بروید.در قسمت Search می توانید موارد مورد نظر خود را با کاما جدا کنید. مثل mcafee,avira,esetیا google,yahoo,msn

نتیجه را مشاهده می کنید. نمودار نسبی استفاده از موارد یا محبوبیت آن ها با میزان استفاده در شهرها و کشور های مختلف. این سرویس گوگل به منتقدان ، کارشناسان و تحلیل گران کمک می کند تا میزان محبوبیت یک تیم یا نرم افزار را با اسناد واقعی بسنجند.

یک مثال: می خواهیم محبوبیت سه غول کامپیوتری یعنی Microsoft , Google و Apple را بسنجیم. به Google Trends می رویم در کادر جستجو کلمه google,microsoft,apple را وارد می کنیم و کلید جستجو را می زنیم. نتیجه به دست آمده نمودار محبوبیت هر یک از سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ است! در نمودار می توانید علامت اخبار هر ساله یا مهم آن شرکت را ببینید که در کنار نمودار ، لینک هر خبر را گذاشته است. هم چنین می توانید از گزینه Filter در منوی آبی استفاده کنید که فیلتر های تعبیه شده کشور ها و همه سال ها است. برای مثال ما فیلتر کشور را ایران و شهرمان را اصفهان انتخاب می کنید. (یادداشت: این سرویس دیگر تحریم گوگل نیست و کلیه شهر های ایران را نیز دارد!) هم چنین در پایین می توانید میزان زبان استفاده شده را ببینید که در صورت انتخاب ایران زبان های فرانسوی ، پارسی ، انگلیسی و عربی نمایان می شود.

ذخیره کردن نمودار: شما می توانید نمودار و تمام جزییاتش را با فرمت csv ذخیره کنید به دوحالت fixed scaling و relative scaling. کافیست بر روی گزینه Export this page as CSV file. را کلیک کنید و حالت موردنظر را انتخاب کنید تا فایل شروع به دانلود کند.

شادی در ۲۳ - تیر - ۱۳۹۰

پاسخ دادن