دانشنامه ناریا
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



بازاریابی

امروزه هنر بازاریابی بسیار پیچیده تر از گذشته شده است. هر چند بسیار از اصول پایه بازاریابی تغییری نکرده اند و همچنان باید آنها را رعایت کرد تا به موفقیت دست یافت. بسیار پیش می آید که بازاریاب های حرفه ای و صاحبان مشاغل و وب سایت های کوچک فنون پایه ای را که می تواند در موفقیت آنها نقش اساسی داشته باشد نادیده می گیرند و نمی توانند توان خود را به سمت سود آوری بیشتر متمرکز نمایند. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که توجه به آنها در هر دوره زمانی برای بازاریابی مفید واقع می شود.

مخاطبان خود را بشناسید
فعالیت های تبلیغاتی موفق همیشه از این اصل پیروی می کنند آنها می دانند برای چه کسانی فعالیت می کنند، نیاز هایشان را به خوبی درک می کنند، می دانند چگونه به مشتریان خود کمک کنند تا احتیاجات آنها را رفع نمایند، حتی می دانند چگونه برای کالای خود در بین مشتریان ایجاد تقاضا کنند. شناختن و درک کردن مخاطبان از طریق تقسیم و تجزیه و تحلیل بازار به معنای فعالیت تبلیغاتی هدفدار است که می تواند سود زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

به قیمت هایی که ارائه می کنید بسیار توجه کنید
پیشنهادهای خوب در بازار یابی به معنای  نیروی محرک بازاریابی و تبلیغات است و توجه داشتن به آن در فعالیت های تبلیغاتی به معنای دست یافتن به نتایج مطلوب است. تحقیقاتی که در زمینه بازاریابی انجام شده است ثابت کرده است که پیشنهادی که از سوی شما ارائه می شود بهترین معیار برای مذاکرات بعدی است. بنابراین اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید سعی کنید با مشتریان خود در ارتباطی تنگاتنگ باشید.

آزمون دوگانه
هیچگاه یک فعالیت تبلیغاتی را بدون آزمودن آن اجرا نکنید. یکی از معمول ترین روش ها برای آزمایش یک فعالیت تبلیغاتی و بازاریابی «آزمون دوگانه» است که به شما اجازه می دهد دو روش بازاریابی را به صورت همزمان اجرا کنید و نتایج، کارایی، مزایا و معایب هر کدام را با یکدیگر مقایسه نمایید. یا اینکه یک فعالیت بازاریابی را به دو روش به صورت همزمان اجرا کنید و به مقایسه آنها بپردازید. این می تواند یک صفحه وب تبلیغاتی، ایمیل تبلیغاتی یا حتی کارت پستال باشد. آزمون دوگانه برای اجرای یک فعالیت تبلیغاتی موفق ضروری است.
هیچگاه تنها کار نکنید.

بیشتر ایده های ارزشمند  از کار گروهی افراد خلاقی بدست آمده است که دور هم گرد آمده اند. فکر نکنید شما باید جواب همه چیز را داشته باشید یا باید همه طرح های بزرگ را خودتان ارائه نمایید. ممکن است شما ایده بسیار جالبی داشته باشید اما صحبت کردن درباره آن در فضای آزاد و دوستانه با افراد خلاق و خوش فکر سبب می شود این ایده باز هم ارزشمند تر شود و کارایی آن بیشتر شود.
فقط بخاطر قیمت پایین فروش خود را بالا نبرید

بنده شرکت های زیادی را دیده ام که فقط با تکیه به قیمت پایین سعی در فروش بالا داشته اند ولی شکست خورده اند. این کار به یک جنگ قیمت برای تخفیف بیشتر در بازار تبدیل می شود که نتیجه آن سود کمتر و ورشکستگی است. اما راهکار چیست؟ چاره راه خلق ارزش بیشتر است آنقدر که قیمت شما در برابر آن ناچیز به نظر برسد.
به یک روال پایبند باشید

قبل از این که یک فعالیت تبلیغاتی یا بازاریابی براه بیندازید به تجربه تمام کاربران خود توجه ویژه ای داشته باشید. از ایمیل هایی که برای آنها ارسال کرده اید تا صفحاتی که برای آنها نمایش داده اید و بازخورد هایی که دریافت کرده اید را مرور کنید آیا به روندی مشخص پایبند بوده اید آیا در کاربران خود اطمینان لازم را ایجاد کرده اید آیا به تعهدات خود پایبند بوده اید؟ اگر همیشه در کنار کاربران خود باشید  به موفقیتی بالای ۹۸ درصد در زمینه بازاریابی دست خواهید یافت.

بعد از فروش ارزش آفرینی کنید
به عنوان بازاریاب شغل ما شناختن قسمت های مختلف بازار، ایجاد ارتباط و رها نکردن مشتری هنگامی که پاسخ مناسب دریافت نکرده است می باشد. همانطور که برای جذب مشتریان جدید تلاش می کنید باید با مشتریان موجود خود ارتباط قوی و موثر ایجاد کنید تجربه من می گوید بیشتر انرژی خود را روی همین مشتریان قرار دهید.

ارزیابی و باز هم ارزیابی
گذشته از آزمون دوگانه باید فرم های مختلفی برای ارزیابی در هر قسمت از فعالیت بازاریابی خود داشته باشید. فرایند بازار یابی باید با نظم و ترتیب صحیح و با یک روال مشخص انجام شود و پس از آن به بررسی نتایج پرداخته شود تا نقاط ضعف و قوت این فرایند مشخص شود و نقاط ضعفش برطرف شود و نقاط قوت حفظ و تقویت شود.
به عنوان مثال اگر برای تبلیغات اقدام به ارسال ایمیل های تبلیغاتی می کنید باید تیتر ایمیل شما مورد بررسی و در صورت لزوم مورد بازبینی قرار گیرد متن ایمیل و گرافیکی که در ایمیل خود مورد استفاده قرار می دهید بسیار مهم هستند در مورد قیمت هایی که برای کالا و خدمات خود مشخص می کنید باید بسیار حساس باشید زمانیکه ایمیل را ارسال می کنید بررسی کنید ایا این زمان مناسبی برای مشتری مورد نظر شماست؟ آیا ایمیل های تبلیغاتی شما در فرایند فروش موثر بوده اند آیا مشتری بیشتری برای شما جذب کرده اند؟ این بررسی ها باید پیوسته و تا زمانیکه این فعالیت بازاریابی در جریان است انجام گیرد و این یک وظیفه مادام العمر برای هر متخصص بازاریابی است.

از روش های متنوع برای بازاریابی استفاده کنید
هیچ کسب و کاری نمی تواند فقط با تکیه بر یک روش بازاریابی به موفقیت دست یابد. بله حق با شماست ممکن است بیشترین ورودی به سایت شما به روش PPC (روش تبلیغی پرداخت به ازای هر کلیک ) باشد اما اگر این روش محبوبیت خود را از دست بدهد یا با یک اشکال فنی در این زمینه مواجه شوید آیا باید فرایند بازاریابی شما متوقف شود؟ برای موفقیت در بازار یابی باید از رسانه های مختلف استفاده کرد تعصب در فرایند بازاریابی نقشی ندارد بلکه با استفاده از روش های متنوع و رسانه های متنوع می توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

هیچ چیز جای تجربه را نمی گیرد
شاید برای بازاریابی هزینه زیادی کرده باشید و از بزرگترین مشاوران در این زمینه استفاده کرده باشید اما هنوز هم این شما هستید که باید کار کنید. هیچ چیز مانند یک تجربه واقعی نیست. در بازاریابی هر چه بیشتر تجربه کنید قدرتمند تر خواهید شد و تجربه نیاز به زمان دارد.

اگر واقعا می خواهید کسب وکار اینترنتی موفقی داشته باشید از این نکات در اداره آن استفاده کنید. این فنون و نکاتی است که هر روز توسط بازاریاب های حرفه مورد استفاده قرار می گیرد. و نتیجه آن یک بازار همیشه رو به رشد است.

منبع : یادبگیر

شادی در ۱ - آذر - ۱۳۹۲

پاسخ دادن