دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



 

microsoft02

ما در این مقاله به چند نکته جالب توجه درباره تاریخچه ۲۴ ساله ویندوز در تمام طول عمر آن از Windows 1.0 تا Windows 7 اشاره خواهیم کرد.
۱- Windows 1.0 با دو سال تأخیر در تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۱۹۸۵ عرضه گردید و ملزومات سخت افزاری آن ۲۵۶ کیلوبایت حافظه RAM، سیستم عامل DOS 2.0 و دو درایو فلاپی بودند.


۲- قیمت تک فروشی Windows 1.0 به ارزش امرزوی تقریباً ۱۷۷ دلار بود درست معادل قیمت (Windows XP Home).


۳- مایکروسافت یک بسته تبلیغاتی حاوی یک شیشه شور و یک دستمال را برای اعلام عرضه Windows 1.0 توزیع کرد، البته دوسال بیش از عرضه واقعی این محصول.


۴- اگر انتخاب با بیل گیتس بود،نام Interface Manager 7 یاVista Interface Manager چندان منطقیبوده باشند.


۵- هنگامیکه ویندوز ویستا عرضه گردید، مایکروسافت در یک نبرد سهمگین درگیر بود و با در دادگاه های متعددی با پرونده های گوناگون مقابله می کرد.


۶- تنها ۲ هفته پس از عرضه Windows 1.0، مایکروسافت ناچارشد اصلاحیه ای برای باگهای آنمنتشر نماید.


۷- ویندوز بطور تخمینی ۲۵ میلیون بار در روز در سراسر جهان دچار Crash می شود.


۸- Windows 1.0 شامل تعداد زیادی از یوتی لی تی ها بود که بعضی از آنها حتی امروز نیز بخشی از ویندوز به حساب می آیند(Notepad، Calendar، Windows Write، Windows paint، Cock، Calculator، Terminal، Control Panel و چند بازی)


۹- پشتیبانی از Windows 1.0 بسیار ضعیف بود و حتی نرم افزارهای کاربردی خود مایکروسافت نیز از آن پشتیبانی نمی کردند. در واقع، نرم افزارهای کاربردی Excel و Word به ترتیب تا سالهای ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ با ویندوز کار نمی کردند.


۱۰- Windows 3.1 اولین نسخه پایدار به حساب می آمد که باعثشد بسیاری از تولید کنندگان سخت افزاری آن را بصورت از پیش بارگذاری شده بر روی کامپیوترهای خود ارائه نمایند. آن رویداد، یک نقطه عطف مهم در تاریخ ویندوز و تسلط آن بر جهان به حساب می آید.


۱۱- Windows 3.1 (که پیش از عرضه با نام Janus شناخته می شد) در ماه مارس سال ۱۹۹۲ عرضه گردید. در طول چند ماه اولورود این نسخه به بازار، بیش از ۲ میلیون کپی از آن (شامل ارتقائها) به فروش رسید. سیستمهای عامل Windows 3.1xدر زمان خود بسیار پیشرفته به حساب می آمدند و راه را برای محیطهای مدرن امروزی مایکروسافت هموار نمودند.


۱۲- در فاصله زمانی سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶، قیمت سهام مایکروسافت به صد برابر رسید.


۱۳- بیل گیتس در هر ثانیه ۲۵۰ دلار درآمد دارد که به معنای ۲۰ میلیون دلار در روز و ۸/۷ میلیارد دلار در سال می شود (البته این ارقام دائماً در حال افزایش هستند).


۱۴- اگر یک اسکنان ۱۰۰۰ دلاری از دست بیل گیتس به زمین بیفتد، ارزش نخواهد داشت که برای برداشت آن خم شود زیرا در همان مدت زمانی که برای انجام اینکار (خم شدن و برداشتن پول) به آن نیاز دارد، پول بیشتری بدست می آورد.


۱۵- اگر بیل گیتس یک کشور بود، به سی و هفتمین کشور ثروتمند جهان تبدیل می شد.


۱۶- بنیاد خیریه Bill and Melinda Cates که دارائیهای آن تقریباً به۶۵ میلیارد دلار می رسند، ثروتمندترین سازمان کمکهای خیریه به حساب می آید.


۱۷- اصطلاح «(Blue Screen «(BSoD of Death برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط Erik Noyesاز Charles Schwab مورد استفاده قرار گرفت.


۱۸- بیل گیتس در SAT (آزمون ورودی دانشگاه آمریکا) امتیاز ۱۵۹۰ را بدست آورد، در حالیکه Paul Allen امتیاز عالی ۱۶۰۰ را کسب کرد.


۱۹- سیستم عامل ویندوز دارای ۵۰ میلیون خط کد (هر خط بطور متوسط دارای ۶۰ کاراکتر است) که با هرعرضه جدید آن تقریباً ۲۰درصد افزایش می یابد. این سیستم عامل توسط ۷۲۰۰ نفر توسعه یافته، در ۳۴ زبان ارائه میشود و باید از ۱۹۰۰۰۰ ابزار (مدلهای مختلف دوربینهای دیجیتال، چاپگرها، ابزارهای دستی و نظایر آنها) پشتیبانی کند.


۲۰- تخمین زده می شود که تاکنون نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ نرم افزار کاربردی برای ویندوز توسعه یافته اند.


۲۱- پیش از ۵ میلیون آزمایش کننده برای نسخه های کاندیدای انتشار ویندوز ویستا ثبت نام کرده بودند.

شادی در ۲۶ - آذر - ۱۳۹۲

پاسخ دادن