دانشنامه ناریا
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



در زمانی که تلویزیون، موبایل و اینترنت، ارتباط بین مردم کشور های مختلف را زیادتر کرده اند، نیاز به یادگیری حداقل یک زبان خارجی بسیار بیشتر شده است. اگر درحال یادگیری یک زبان دوم هستید، حتما به پنج نکته ی زیر توجه کنید. این نکته ها به من که خیلی کمک کرده اند. امیدوارم برای شما هم مفید باشند.


۱٫ وقت بگذارید:
مطمئناً مهمترین عامل در یادگیری زبان وقت گذاشتن است. هر چه قدر که بیشتر با زبان وقت بگذرانید، سریع تر یاد می گیرید. این یعنی گوش دادن، خواندن، شنیدن، نوشتن و مطالعه کردن لغات و اصطلاحات. این به این معنا نیست که یک گوشه بنشینید و به یک موضوع دیگر فکر کنید یا این که به بقیه دانش آموزانی که خوب صحبت نمی کنند گوش کنید یا این که به زبان فارسی برای خودتان توضیح بدهید. این یعنی این که با لذت با زبانی که در حال یادگیری آن هستید وقت بگذرانید.

۲٫ هر روز گوش دهید و بخوانید:
هر جایی که هستید، با گوشی موبایل یا MP3 پلیر خود به زبان مورد نظراتان گوش دهید و چیزی را که می شنوید تکرار کنید. درباره ی موضوعاتی که به آن ها علاقه دارید بخوانید و گوش دهید. مقاله هایی که می توانید متوجه بشوید و یا این که نسبتا زیاد می توانید متوجه شوید، بخوانید. اگر همین طوری بخوانید و گوش دهید، هم با زبان آشنا می شود و هم Listening شما قوی تر می شود.

۳٫ روی لغات و اصطلاحات تمرکز کنید:
دایره ی لغات خود را گسترش دهید. بیشتر از هر چیزی به آن نیاز دارید. به لغات مختلف دقت کنید و ببینید چگونه یک اصطلاح تشکیل می دهند و معنی های مختلفی می سازند. لغات و اصطلاحات را از طریق خواندن، تکرار کردن و نوشتن یاد بگیرید. با استفاده از دیکشنری های آنلاین، در اینترنت مقاله بخوانید. لیست لغت های خودتان را درست کنید و هر روز آن ها را مرور کنید. به زودی با لغات و اصطلاحات دیگری روبرو می شود و با کمی تلاش می توانید از آن ها استفاده کنید. تا وقتی که دایره ی لغاتتان را زیاد قوی نکرده اید، نگران طرز صحبت کردنتان نباشید.

۴٫ خودتان برای یادگیری خودتان دست به کار شوید:
اگر دلتان نخواهد زبان یاد بگیرید، یاد نمی گیرید. اگر دلتان می خواهد زبان یاد بگیرید، باید مسئول یادگیری خودتان باشید. مطلب مورد علاقه تان برای خواندن و گوش دادن را انتخاب کنید. لغات و اصطلاحاتی را که برای فهمیدن مطلبی که می خوانید یا می شنوید لازم دارید، یاد بگیرید. صبر نکنید تا یک نفر دیگر زبان را به شما نشان دهد یا این که به شما بگوید چه کار کنید. مثل کودکی که در حال بزرگ شدن است، زبان مورد نظرتان را کشف کنید.

۵٫ آرام باشید و لذت ببرید:
نگران چیزی که هنوز متوجه نمی شوید، نمی توانید بگویید یا این که نمی توانید به یاد بیاورید، نباشید. مهم نیست. شما در حال یادگیری و پیشرفت هستید. آهسته آهسته زبان در ذهن شما واضح تر و روان تر می شود. ولی این بر طبق زمان بندی ای که نمی توانید کنترلش کنید اتفاق می افتد. پس راحت بشینید و لذت ببرید. فقط به اندازه ی کافی وقت بگذارید. این بهترین تضمین برای موفقیت است.

شادی در ۷ - فرو - ۱۳۹۱

پاسخ دادن