دانشنامه ناریا
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



پژوهشگران ژاپنی پنکه ای ساخته اند که می تواند در صورت تشخیص افراد در اتاق روشن شده و در صورت نبود افراد در اتاق، خاموش می شود.

کولر و پنکه امکان تحمل گرمای تابستان را آسان تر می کنند اما این وسایل، مصرف برق را افزایش داده و هزینه های خانوار را بالا می برد.
پنکه

در پنکه شرکت Iris Ohyama، یک حسگر فرو سرخ تعبیه شده است. وقتی فردی در دامنه تشخیص این حسگر باشد، پنکه روشن می شود و وقتی افراد اتاق را ترک کنند خاموش می شود. این دستگاه “پنکه نوسانی حس کننده انسان” مدل شماره LFDJ-301K نام دارد.

این پنکه با قیمت ۱۷۶ دلار به بازار های ژاپن عرضه شده است و اما هنوز برنامه ای برای صادرات این محصول به دیگر کشورها وجود ندارد. این شرکت مدعی است تا سال آوریل سال آینده بیش از ۲۵هزار دستگاه ازاین پنکه به فروش خواهد رفت.

یک حسگر فروسرخ زیر پره های این پنکه قرار دارد و می تواند نشانه های گرمایی محیط اطراف خود را تشخیص دهد. وقتی یک انسان را شناسایی کند، پنکه روشن می شود.

حساسیت این حسگر برای اطمینان از اینکه تشخیص درستی صورت گرفته در سه سطح مختلف تعیین شود.

این دستگاه همچنین می تواند چندین نفر را رهگیری کند و اگر بیش از یک نفر را تشخیص دهد به سوی تک تک آنها باد خنک گسیل می دارد. اگر به مدت یک دقیقه کسی را در اطرافش تشخیص ندهد خاموش شده و هوای خنکی تولید نمی کند. از این رو این دستگاه بویژه برای کشورهای گرم، نه تنها دستی و قابل حمل است بلکه می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد.

شادی در ۱ - مرد - ۱۳۹۳

پاسخ دادن