دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



این دسر خوشمزه اگرچه با میوه های تابستانی درست می شود و اصولاً دسری تابستانی است ولی شما می توانید آن را در ظرف مخصوص فریزر درست کرده و آن را فریز کنید.

recipe-image-legacy-id-2787_11
این دسر خوشمزه اگرچه با میوه های تابستانی درست می شود و اصولاً دسری تابستانی است ولی شما می توانید آن را در ظرف مخصوص فریزر درست کرده و آن را فریز کنید. مطمئن باشید در فصول دیگر سال نیز به عنوان دسر بعد از غذا در مهمانی ها، طرفداران بسیاری خواهد داشت.

● مواد لازم برای ۶ نفر

۵۰ عدد نان برشی مخصوص تست (یک روز مانده)
۸۰۰ گرم یا ۶ تا ۷ فنجان مخلوط انواع توت ها از جمله توت فرنگی، شاتوت و توت سیاه
۵۰ گرم یا یک چهارم فنجان پودر قند
مقداری خامه زده شده

● طرز تهیه

۱) کاسه بلوری معمولی متوسطی آماده کنید و برش های نان را به همان صورت درسته در کف و دیواره های ظرف بچینید. برای هر یک ۵ تا ۶ برش نان کافی است.
۲) انواع توت ها را به همراه پودر قند در قابلمه ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید. با توجه به این که با حرارت دادن توت ها آب می اندازد، نیازی به اضافه کردن آب در آنها نیست. زمانی حدود ۴ الی ۵ دقیقه مخلوط را حرارت دهید تا آب حاصل از پخت توت ها کم شود. پس از گذشت این مدت زمان، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و کناری بگذارید تا سرد شود. سپس با قاشق مخلوط توت های پخته شده را به همراه کمی آب حاصل از آنها در داخل کاسه و روی نان های برشی چیده شده در ظرف بریزید.
۳) قسمت های اضافی سر برش های نان را روی مخلوط برگردانید و سپس سطح روی میوه و قسمت های برگردانده شده نان های برشی را با چند تکه نان برشی دیگر بپوشانید.
۴) یک عدد نعلبکی چینی یا زیردستی را به صورت وارونه در داخل کاسه و روی تکه نان قرار دهید. هر یک از کاسه ها را به همین صورت با مواد و نان پر کنید. سپس کاسه ها را مدت زمانی حدود ۸ ساعت یا شب تا صبح در یخچال قرار دهید.
۵) برای سرو این پودینگ و برگرداندن آنها از داخل هر کاسه، از یک چاقوی باریک و تیز استفاده کنید. به این صورت که چاقو را در فاصله میان پودینگ و دیواره ظرف حرکت دهید تا پودینگ از دیواره ظرف جدا شود. سپس آن را در بشقابی برگردانید در پایان، باقی مانده آب مواد را روی پودینگ بریزید و به همراه خامه زده شده سرو کنید.

شادی در ۲۳ - مرد - ۱۳۹۳

پاسخ دادن