دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



اینترنت اکسپلورر یا مرورگر وب میکروسافت پر کاربرد ترین مرور گر وبی است که ملیونها نفر از سراسر جهان به وسیله آن به جستجو در اینترنت می پردازند. این نرم افزار در عین سهولت استفاده که رمز موفقیت آن نیز می باشد رمز و رازهای فراوانی رانیز به همراه خود دارد که با دانستن آنها زندگی اینترنتی شما راحت تر و دلپذیر ترمی گردد. ۱۴۹ راز در مرور گر وب میکروسافت را جای دیگری نخواهید یافت! پس فرصت را از دست ندهید:

۱ – وقتی ماوس را روی تصویری از یک صفحه وب می بریم، خط جدیدی به نام lmage Bar ظاهر می شود که دارای آیکون هایی برای ذخیره چاپ، ارسال ازطریق Email و باز کردن فولدر My Picture (شاید برای این که ببینیم آیا قبلاً تصویر را ذخیره کرده ایم یا نه) می باشد.
اگر معمولاً تصاویر را ذخیره نمی کنید و فکرمی کنید lmage Bar مزاحمت ایجاد کرده ، می توانید از طریق منوی Tools ،گزینه Internet Options و صفحه Advanced آن را غیر فعال کنید. در این صفحه، به قسمت Multimedia بروید و علامت گزینه Enable lmage Toolbar را بردارید.

۲ – بعضی از سایت های عکس های دیجیتالی دارای تصاویری با وضوح و کیفیت بالا هستند، ولی اگرعکس در پنجره مرورگر جا نشود تولید دردسر می کند. در صورت مواجهه باتصویری که بهعلت بزرگ بودن آن نتوانستید تمام عکس را یکجا در صفحه مشاهده کنید، به جای این کهصفحه را به بالا یا پایین (یا به چپ و راست) اسکرول کنید،کمی صبر کیند تا ۶IE اندازه آن را برای شما تنظیم کند. اگر ترجیح می دهید عکس را در اندازه واقعی خودببینید، ماوس را به گوشه پائین در سمت راست برده و روی دکمه مربوطه کلیک کنید.

۳ – وقتی تصویری را از طریق پست الکترونیک می فرستید، می توانید آن راکوچکتر کنید تا سریعتر به مقصد برسد. در این راستا، می توانید وضوح ۴۸۰×۶۴۰،۶۰۰×۸۰۰یا ۷۶۸×۱۰۲۴ را انتخاب و کاری کنید که تمام تصاویری که می فرستید کوچکتر شوند. دوستانی که به صورت تلفنی با اینترنت ارتباط دارند حتماً از این توجه شما ممنون خواهند شد.

۴ – اگر برای خود صفحه وبی را دست و پا کرده اید و از ایده ظاهرشدن خط ابراز تصاویر و تشویق بازدیدکنندگان به ذخیره تصاویر شما خوشتان نمی آید، میتوانید این خط ابراز را برای تک تک تصاویر یا همه آنها غیر فعال کنید، برای این منظور با دستور خط ابراز را به طور کامل از کار بیندازید و یا خط GALLERYIMG=”no” را در برچسب های IMG خود اضافه کنید.

۵ – خط ابراز Lmage برای تصاویر کمتراز ۱۳۰×۱۳۰ پیکسل ظاهر نمی شود،به همین دلیل برای ذخیره این نوع تصاویر باید ازهمان روش مرسوم کلیک راست استفاده کیند.

۶ – IE6 ابزارهایی بهتری برای کاربا کوکی ها دارد تمام امکانات موجود را می توانید از صفحه Privacy کادر محاوره Internet Options (که از طریق منوی Tools باز می شود) مشاهده کنید . به علاوه، بدنیست سری به آدرس http://www.w3.org/P3P بزنید و اطلاعات بیشتری درباره P3P (قوانین زیر بنایی برای اولویت های حفظ حریمخصوصی) که مایکروسافت ابزارهای جدیدش را بر اساس آنها بنا نهاده به دست بیاورید.

شادی در ۲۹ - خرد - ۱۳۹۰

پاسخ دادن