دانشنامه ناریا
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



«یوبی» یک کامپیوتر قابل حمل است که می‌تواند به جای کاربر وارد اینترنت شود و سخن بگوید و قادر به انجام هر کاری که کاربر درخواست می‌کند، است.

UBI «یوبی» یک دستگاه هوشمند است که می‌تواند به طور خودکار کار انجام دهد؛ در واقع یک کامیپوتر است که صدا و سیستم‌های خانه مانند ترموستات یا روشنایی را به راحتی کنترل می‌کند

282325_945

این دستگاه به شکل یک جعبه طراحی شده است و فقط با اتصال به یک پریز برق و به صورت بی‌سیم به شبکه خانگی متصل می‌شود و کار انجام می‌دهد؛ کاربر می‌تواند با این تکنولوژی تشخیص صدا، با حرف زدن ارتباط برقرار کند، فقط کافی است کاربر درخواستی داشته باشد تا دستگاه شروع به کار کند و پاسخگو باشد.

282326_308

این دستگاه کامپیوتری در مورد سؤالی که از آن می‌شود، می‌تواند به جای کاربر روی اینترنت تحقیق کند و با صدای سنتز پاسخ دهد؛ همچنین می‌تواند به سخنران و یا یک جریان موسیقی تبدیل شود؛ این دستگاه کامپیوتری می‌تواند به عنوان یک رابط برای کنترل سیستم‌های خانگی استفاده شود و به عنوان یک مانیتور برای نظارت بر محیط زیست عمل کند و قادر است یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند را برنامه‌ریزی کند.

282327_862

«یوبی» دارای یک سری سنسورهای اندازه‌گیری دمای محیط، نور، رطوبت و فشار هوا در یک اتاق است، با آندروید قابل اجرا است؛ دارای دو پردازنده ARM و آداپتور WiFi است، یک جفت میکروفن و یک بلندگو دارد.

282328_214

«یوبی» قادر است روزهای خاص را به کاربر یادآوری کند، در پیدا کردن هر سوالی به کاربر کمک کند و وقتی کاربر بیرون از خانه است هرگونه اطلاعاتی را ارسال کند، ضمن اینکه قادر است تمام دستگاه‌های متصل به اینترنت را کنترل کند.

282329_681

تمام خانواده در همه جا می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند؛ هر کاربری می‌تواند دستگاه خود را همان گونه که مایل است آموزش دهد تا یاد بگیرد؛ هنگامی که گوشی کاربر در جیب او قرار دارد می‌تواند با «یوبی» صحبت کند و «یوبی» می تواند ویدئو و هر موزیکی که کاربر درخواست کند، تهیه کند. «یوبی» دارای پورت USB است و می‌توان آن را روی میز گذاشت یا به دیوار وصل کرد.

282330_137

282331_970

شادی در ۳۰ - آذر - ۱۳۹۳

پاسخ دادن