دانشنامه ناریا
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



گیلاس سرشار از املاح معدنى است : داراى کلسیم ، فسفر، پتاسیم ، کلر، سدیم ، منیزیم ، گوگرد و مقدار قابل توجه آهن است .گیلاس داراى کوبالت ، مس ، منگنز، و روى مى باشد. قندى که گیلاس دارد از نوع (لوولوز) است .گیلاس داراى ویتامینهاى ث و ب ۲ و مقدار زیادى ویتامین آ مى باشد. که براى چشم فوق العاده مفید است . از خوردن گیلاس اثرات مهمى در بدن ما پیدا مى شود که از زمانهاى قدیم آن را توصیف و تشریح کرده اند چنان که طرفداران مکتب سالرن درباره گیلاس این طور گفته اند:

اگر گیلاس بخورى مزایاى زیادى براى تو فراهم خواهد شد. شکم تو پاک خواهد شد و تمام خون بدنت بهتر گردش کرده و مواد غذایى لازم را به دست خواهد آورد. در قرن هجدهم دکتر (له مرى) معروف درباره گیلاس نوشته است:

گیلاس براى قلب ، براى معده و روده مفید است اشتها را زیاد کرده و بدبویى را به خوشبویى تبدیل مى کند.(( در عصر حاضر بر اثر بررسیهایى که در روى گیلاس به عمل آورده شده است گفته هاى پزشکان قدیمى درباره این میوه به ثبوت رسیده است و اکنون با آزمایشهاى علمى ما  میدانیم که گیلاس از میوه هایى است که سموم بدن را بر طرف کرده و خون را تصفیه مى کند، قوه دماغى بدن را تقویت کرده و کمبود املاح معدنى بدن ما را برطرف ساخته و دستگاه هاضمه را منظم مى کند، اعصاب را تسکین داده و ادرار آور است . کسانى که ورم مفصل و یا رماتیسم یا نقرس دارند بالنتیجه براى معالجه خود باید غذایى بخورند که ادرار زیاد کند، با گیلاس رژیم میگیرند. رژیم گیلاس براى کسانى که سنگ کلیه و یا سنگ صفرا و یا مثانه دارند نیز بسیار مفید و موثر است . کسانى که تصلب شراین دارند و یا از کبد مى نالند و یا به یبوست مبتلا شده اند و یا در روده هاى آنها گاز جمع مى شود و غذا تخمیر مى گردد و هم چنین کسانى که املاح معدنى بدن آنها کم شده و یا بچه هایى که دیر رشد مى کنند باید گیلاس بخورند و رژیم گیلاس بگیرند چون قند میوه گیلاس از نوع قند لوولوز مى باشد. مصرف گیلاس به کسانى که بیمارى دیابت دارند توصیه مى شود. ترکیباتى که در گیلاس وجود دارد تعدیل کننده پ هاش خون است زیرا خون باید به مقدار ۴/۷ قلیایى باشد. مصرف گوشت و مواد گوشتى خون را اسیدى مى کند و بهترین تعدیل کننده آن میوه ها از جمله گیلاس است .گیلاس را باید قبل از غذا خورد تا با آن جلوى زیادى اشتها را بگیرد. کسانى که براى کم خوردن و لاغرى متوسل به قرصهاى شیمیایى مى شوند می توانند از گیلاس که یک میوه طبیعى است و مصرف آن اندام را متناسب مى کند کمک بگیرند، زیرا قرصهاى شیمیایى براى کم کردن اشتها اشخاص ‍ را لاغر مى کنند و براى سیستم اعصاب و دستگاه عروق و شریانها مضر و خطرناک است و اعصاب را تحریک کرده و بى خوابى مى آورد. کسانى که مى خواهند از گیلاس براى لاغرى و تناسب اندام خود کمک بگیرند باید در ابتداى غذاى خود دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه گرم گیلاس بخورند و بعد منوى غذاى آنها نباید داراى مواد نشاسته اى مثل نان ماکارونى ، برنج ، حبوبات و نان شیرینى باشد.

براى رژیم دفع سموم باید صبح ناشتا نخست صد گرم گیلاس بخورید و بعد آن را تا پانصد گرم افزایش دهید.

شادی در ۱۶ - مرد - ۱۳۹۰

یک دیدگاه تاکنون

  1. احمد گفت:

    سلام من مدیر *** برای تبادل لینک موافق هستم چند وقتی نیودم لطقا من را با نام سرگرمی ، تفریحی ،مدل لباس لینک کنید خبر کنید تا شما رو لینک کنم

پاسخ دادن