دانشنامه ناریا
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



هر شب موقعی که می خواهیم بخوابیم، بسیاری از ما گوشی هایمان را خاموش کرده و در کنار خودمان می خوابانیم اما گاهی به هر دلیلی، نمی توانیم آن ها را روشن کنیم. البته این موضوع می تواند هم مشکل سخت افزاری داشته باشد یا مشکل سخت افزاری. به هر حال ممکن است شما نیز یک روز با چنین صحنه ای مواجه شوید. برای حل این مشکل از تدابیر گویا آی تی استفاده کنید.

ساده ترین راه: گوشی را باز شارژ کنید

گاهی گوشی شما شارژ کم می آورد و وقتی آن را روشن می کنید با علامت توخالی باتری روبرو می شوید که ناگهان سریع گوشی خاموش می شود اما گاهی اوضاع از این بدتر است و باتری کاملا خالی است و این تنها علتی است که گوشی روشن نمی شود. پس در چنین شرایطی در ابتدا نیم ساعت گوشی را به شارژر بزنید تا مطمئن شوید که مشکل از باتری هست یا نه.

اگر بعد از ۳۰ دقیقه گوشی شارژ نشد، ممکن است که مشکل از سیم شارژ باشد. البته گوشی ها سال هاست که یک چراغ ال ای دی دارند که وقتی آن ها را به شارژر وصل می کنید چراغ قرمز یا نارنجی شان روشن می شود. اگر از ابتدا این چراغ را مشاهده نکردید، یا اینکه متوجه شدید قصد سبز شدن ندارد حتما سیم شارژر را عوض کنید یا اینکه از پریز دیگری استفاده کنید.

اگر فکر می کنید فرآیند شارژ بی نقص است حدود ۱ ساعت صبر کنید تا شارژ گوشی فول شود و بعد راه های بعدی را تست کنید.
راه دوم: کمی با دکمه پاور مشغول باشید

این راه را چند بار تست کنید. دکمه پاور یا همان خاموش / روشن گوشی را فشار داده و کمی نگهدارید. گاهی اندروید فریز می شود و تا بخواهید به اصطلاح خودمان یخ آن را آب کنید کمی طول می کشد. امیدواریم که با فشردن طولانی دکمه پاور صدای ویبره را بشنوید و منتظر باشید تا صفحه نمایش روشن شود. اگر این اتفاق رخ نداد چند بار این کار را انجام دهید.

راه حل روشن نشدن گوشی

گاهی اوقات وقتی گوشی را روشن کردید نمایشگر تیره می ماند و مشکل همچنان باقی است در واقع در چنین شرایطی گوشی روشن شده اما مشکلی از ما رفع نمی کند. در چنین شرایطی اگر گوشی باتری قابل تعویض دارد آن را از گوشی خارج و دوباره وصل کنید و دوباره با دکمه پاور مشغول شوید. این بار باید گوشی سریع روشن شود.

اگر باتری گوشی شما قابل تعویض نیست، تنها یک راه دارید و آن هم اینکه، دکمه پاور را حدود ۳۰ ثانیه نگهدارید تا کاملا خاموش شود و حدود ۳۰ ثانیه دیگر صبر کنید تا گوشی در حالت خاموش بماند و بعد از آن دوباره گوشی را روشن کنید.
راه سوم: از بخش ریکاوری تنظیمات کارخانه ای را ریست کنید

به ندرت پیش می آید که با طی کردن مراحل قبلی مشکل حل نشود. اگر شما هم از آن جمله افرادی هستید که به این مرحله آمده اید و هنوز مشکل حل نشده این روش را هم تست کنید. گاهی گوشی به حالت فریز می رود و با خاموش کردن هم نمی توان مشکلش را حل کرد.

ریکاوری کردن اندروید

در این شرایط، اندروید خود را خاموش کنید و بعد بجای روشن کردن چند کلید مشخص را بزنید تا به حالت ریکاوری بروید. کلید مشخص مورد نظر برای تمام دستگاه ها یکسان نیست. بدین طریق کافی است در گوگل از فرمول زیر استفاده کنید تا بتوانید کلید مورد نظر را پیدا کنید. Recovery Mode smartphone name فرمولی است که باید از آن استفاده کنید. اگر از گلگسی اس ۶ استفاده می کنید، دکمه پاور، هوم، و کم کردن صدا را باید با هم بگیرید تا گوشی به ریکاوری برود. در این بخش می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید و گوشی را ریست کارخانه ای کنید. گاهی طی همین فرآیند ها ممکن است باز گوشی شارژ خود را از دست دهد بنابراین اگر چنین احساسی داشتید حتما باز هم آن را شارژ کنید.

اگر با ریست از بخش ریکاوری مشکل حل نشد ناچار باید مشکل را به گردن نرم افزار بیندازیم و راه حل آخر را هم امتحان کنیم:
راه چهارم: فریم‌ور دستگاه خود را بازگردانی کنید

برای این مورد هم باید از گوگل کمک بگیرید تا مطابق دستگاه تان، راه حل و دستور العمل مخصوص گوشی تان را برایتان ارائه کند. این بار در کنار عبارت reinstall frimware نام گوشی خود را بنویسید و یا حتی به سایت سازنده گوشی بروید تا بتوانید از فریم ور گوشی اطلاعاتی پیدا کنید البته این بخش کمی دردسر دارد که بهتر است این کار را در کنار یک فرد آگاه انجام دهید.

مطمئن باشید که با طی کردن این ۴ راه مشکل شما به راحتی حل خواهد شد مگر اینکه سخت افزار گوشی سوخته باشد یا باتری مشکل ویژه داشته باشد. به هر حال اگر تا اینجا نشد مشکل را حل کنید باید به سراغ تعمیر کار حاذقی بروید که تجربه بیشتری دارد. در عین حال اگر تجربه ای در چنین شرایطی دارید بهتر است آن را با دوستانتان در گویا آی تی به اشتراک بگذارید و از طرفی هم می توانید با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی دیگران را از چنین مشکل و راه حل هایی مطلع کنید.

شادی در ۱۰ - تیر - ۱۳۹۷

پاسخ دادن