دانشنامه ناریا
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



تون قرمزی موهای تان را اینگونه ماندگار کنید

توناژ قرمز موهای رنگ شده فقط تا یکی دو هفته باقی می ماند و بعد از آن با شستن از بین می رود. برای ماندگار کردن توناژ قرمز موهای رنگ شده این روشها را امتحان کنید.
با چه روشی مو قرمز باقی بمانم؟!
«هر وقت خانمی را می‌دیدم که موهایش را قرمز کرده است، دلم می‌خواست من هم موهایم را به همان رنگ دربیاورم، مخصوصا که از خیلی افراد شنیده بودم این رنگ چهره‏ ام را جذاب‏تر می‌کند. خلاصه دل را به دریا زدم و موهایم را رنگ کردم اما حیف که آواز دهل شنیدن از دور خوش است. روزهای اول خیلی از رنگ موهایم راضی بودم اما مشکل از جایی شروع شد که به حمام رفتم چرا که هر بار بعد از استحمام رنگ قرمز از روی موهایم از بین می‏رود و مجبورم ۱۰ روز یک بار موهایم را رنگ کنم. این کار به موهایم آسیب خواهد زد اما دلم هم نمی‌آید از این رنگ دست بردارم. نمی‌دانم دیگر چه کار کنم؟» فرقی ندارد پوست‌تان سفید باشد یا گندمی یا سبزه‌رنگ، قرمز یا همان شرابی یکی از پرطرفدارترین رنگ موهایی است که در کنار خوش‌رنگی دردسرهای زیادی را برای خانم‏ها همراه دارد. اما فراموش نکنید هر مشکلی راه‌حلی دارد، البته این راه‌حل‏های پیشنهادی، کمترین عارضه و آسیب را برای موها به دنبال دارد.

برای ماندگاری رنگ موی قرمز از این شامپوها استفاده کنید
رنگ‌های فانتزی در بین برخی از خانم‌ها طرف دارند اما متاسفانه ماندگاری آنها از رنگ‌های معمولی کمتر است. با این حال از این پس با این راهکارها می‌توانید به تثبیت این رنگ‌ها کمک خوبی کنید.

شامپو انار برخی از برندهایی که در ایران تولید می شوند می‏توانند جایگزین شامپوهای رنگ‌ساژ با کمترین آسیب باشند. برخی از شامپوهای رنگ‌ساژ در این مورد یعنی تثبیت رنگ نقش مهمی دارند اما این نقش‌آفرینی برای مدتی جوابگو بوده و پیامد‏های زیان‌باری را ممکن است همراه بیاورد. به همین خاطر بهتر است از شامپوهای گیاهی که نام برده شد، استفاده کنید.

شاید رنگ موهای‌تان در داخل حمام پاک شود اما بهتر است از ماسک موی انار و ماسک‌های کراتینه استفاده کنید. این ماسک‌ها و لوسیون‌های کمک می‌کنند تا رنگ بعد از حمام روی موها تثبیت شود.

این ماسک رنگ قرمزی‌ موهای تان را حفظ می‌کند
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ادویه‌ها علاوه بر نقش چاشنی که در غذا دارند می‌توانند یکی از راه‌های ماندگاری رنگ روی موها باشند اما چطور و چگونه، در زیر به شما توضیح داده شده است:

ماسک تخم‌مرغ و ادویه برای ماندگاری رنگ مو: یک عدد تخم‌مرغ کامل + چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون+ چهار قاشق غذاخوری روغن کرچک را مخلوط کرده و با بخار آب حرارت دهید تا ملایم گرم شود، دقت داشته باشید که نباید داغ شود. دو دقیقه این‏کار را انجام دهید و بعد آن را از روی حرارت کنار بگذارید و سپس یکی از ادویه‌های زیر را بسته به رنگ موی خود به مرور و کم‌کم طی یک دقیقه اضافه کرده و هم بزنید. این مراحل نیاز به حرارت ندارند. بعد از سه دقیقه ماسک شما آماده است پس از خنک شدن می‏توانید آن را روی موها و پوست سر بمالید و به‌خوبی ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو آن را بشویید.

ادویه مربوط به هر رنگ:
– برای موی بلوند : پودر زردچوبه نصف قاشق چای‌خوری
– برای موی مشکی : پودر گل میخک نصف قاشق چای‌خوری
– برای موی قرمز : زعفران که دو رشته آن کافی است و نیاز به خردکردن ندارد.

شادی در ۲۶ - ارد - ۱۳۹۵

پاسخ دادن