دانشنامه ناریا
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ امروز:
نوشته ها:
درباره ناریا:
در صورتی که مطلب مورد نظر خود را در ناریا پیدا نکردید از جستجوگر سایت برای یافتن آن تلاش کنید.



در کشور ما استفاده از اسپری فلفل برای دفاع از خود در برابر مزاحمین خیابانی مرسوم نیست ولی در کشورهای دیگر این ابزار به‌عنوان یک وسیله کاملا رایج در سطح عمومی به کار می‌رود. در این میان استفاده از اسپری فلفل ممکن است که مزاحم را دور کند ولی هیچ کمکی به شناسایی مزاحم نمی‌کند و در این مرحله از کار است که فناوری در خدمت شناسایی مزاحمین خیابانی درخواهد آمد.

pepper-spray

محققان موفق به طراحی و ساخت یک نوع از اسپری فلفل شده‌اند که درست در لحظات استفاده از اسپری، از صورت فردی که اسپری بر روی او استفاده‌شده است عکاسی می‌کند و به‌این‌ترتیب این عکس می‌تواند در اختیار نیروهای پلیس قرار بگیرد تا بتوانند راحت‌تر، فرد مزاحم را شناسایی کنند.

البته امکانات این محصول به این سادگی نیست و امکانات آن در سطحی گسترده‌تر می‌تواند امنیت دارنده اسپری را تامین نماید. این اسپری که The defender نام گرفته است توسط فردی طراحی شده است که یک‌بار قربانی حمله به خانه‌اش شده است و این محصول را با امکانات ویژه امنیتی طراحی نموده است تا کاربران آن بتوانند مزایای فراوانی را تنها با حمل کردن یک اسپری فلفل تجربه کنند.

این اسپری در قسمت بالایی خود یک دکمه دارد که با فشردن آن، در ابتدا یک عکس از فرد حمله کننده گرفته می‌شود و در ادامه نیز یک پیام هشدار فوری به پلیس ارسال می‌شود و جالب اینجاست که از طریق سامانه موقعیت‌یاب جهانی به نزدیک‌ترین گشت‌های پلیس در منطقه نیز پیام هشدار ارسال می‌شود.

علاوه بر این نیز هنگامی‌که به موارد فوریت پزشکی نیاز داشتید می‌تواند یک دکمه دیگر موجود بر روی این دستگاه را بفشارید تا به‌سرعت با مرکز اورژانس و مرکز دیگری که توسط شما از پیش تعیین‌شده است (مانند شماره دکتر شخصیتان یا یکی از اعضای خانواده) ارتباط برقرار گردد. در حال حاضر یک مجموعه از تبلیغات برای این محصول شروع‌ شده است که در آن، یک ویدیو از افرادی که قربانی حمله مزاحمین بوده‌اند پخش می‌شود و آن‌ها تجربیات خود را درباره رخداد مربوطه می‌گویند و به‌طور ناخودآگاه به شما یادآوری می‌کنند که امنیت شما تا چه اندازه مهم است.

این محصول قرار است در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به عرضه تجاری برسد. در حال حاضر و در کمپینی که برای این محصول برپاشده است، سازندگان محصول توانستند تا رقم مطلوب خود که یک‌صد هزار دلار بود را به‌سرعت پشت سر بگذارند و تا‌به‌حال به مبلغ ۲۲۵‌هزار دلار دست‌یافته‌اند. این اسپری در سطح عمومی با قیمت ۱۷۹ دلار به همراه یک سال خدمات عرضه خواهد شد و پس‌ازآن نیز برای استفاده از خدمات آن باید ماهانه رقم ۲۰ دلار پرداخت گردد که البته افرادی که در کمپین یادشده شرکت کرده‌اند می‌توانند با برخورداری از تخفیف ویژه، خدمات ماهیانه را با رقم ۱۵ دلار دریافت کنند.

شادی در ۴ - شهر - ۱۳۹۳

پاسخ دادن